شناسهٔ خبر: 2275 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اداره راه‌آهن جدیدی ویژه خط آهن ترانزیتی گرگان – اینچه‌برون تأسیس می‌شود

راه آهن اینچه برون اداره راه‌آهن جدیدی ویژه خط آهن بین‌المللی و ترانزیتی گرگان – اینچه‌برون در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و نواحی این کشور تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با راه‌اندازی خط بین‌المللی و ترانزیتی گرگان – اینچه‌برون، اداره راه‌آهن جدیدی در استان گرگان تأسیس می‌شود.

این اداره راه‌آهن موسوم به اترک است و چندی پیش استقلال اداره راه‌آهن اترک اعلام شد البته هنوز مدیر این اداره معرفی نشده است که همزمان با افتتاح این خط مدیر اداره یادشده نیز معرفی خواهد شد.

خط آهن ترانزیتی و بین‌المللی گرگان – اینچه‌برون از سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران عبور می‌کند. این محور ریلی دوم و سوم دسامبر برابر با 11 و 12 آذرماه امسال با حضور روسای جمهور و مسئولان این کشورها افتتاح می‌شود.

خط آهن گرگان - اینچه برون ظرفیت جابه‌جایی تا هشت میلیون تن بار را در سال دارد، این خط آهن به طول حدود 910 کیلومتر از کشورهای ایران - ترکمنستان - قزاقستان عبور می‌کند که حدود 700 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ترکمنستان، 82 کیلومتر آن در ایران و 120 کیلومتر باقی مانده در خاک قزاقستان واقع است و راهگذر ریلی «شمال جنوب» نیز نامیده می‌شود./

نظر شما