شناسهٔ خبر: 22752 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

طی مراسمی انجام می‌شود

فلایت چک ایران از فرودگاه‌مهرآباد پرواز می‌کند/ انجام وارسی پروازی توسط هواپیما و عوامل ایرانی

فلایت‌ چک هواپیمای فلایت چک ایران با برند کینگ ایر ۳۵۰ آی روز سه‌شنبه طی مراسمی از فرودگاه مهرآباد تهران به پرواز در می‌آید.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ با پرواز این هواپیما که با حضور مقامات کشوری و لشگری و دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی صورت می گیرد، وظیفه وارسی پروازی پس از چند سال مجددا توسط هواپیما و عوامل ایرانی انجام خواهد شد.

پس از سقوط هواپیمای فلایت چک(جت فالکن) سازمان هواپیمایی کشوری در آب‌های خلیج‌فارس و اطراف جزیره کیش در اسفند سال ۹۲ تاکنون، وارسی‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور توسط هواپیماهای استیجاری از دیگر کشورها صورت می‌گرفت، اما با خرید هواپیمای جدید توسط مدیریت جدید شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شرایط سخت تحریم، این وظیفه مستقیما و بر اساس اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها به کارشناسان و خلبانان این شرکت محول شد.

پس از خرید این هواپیما و سپری شدن مراحل آماده سازی آن به همراه آموزش‌های لازم برای کارشناسان فنی و خلبانان مرکز آموزش فنون هوایی شرکت فرودگاه‌ها، این هواپیما هم اینک برای پرواز و عملیاتی شدن آماده شده است.

مراسم پرواز این هواپیما سه شنبه ساعت ۱۱ در یکی از آشیانه های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برگزار خواهد شد.

هواپیمای فلایت چک وظیفه وارسی و کنترل عملکرد دستگاه‌های کمک ناوبری را در فرودگاه‌های مختلف برعهده دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما