شناسهٔ خبر: 22781 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری به استاندار خراسان رضوی ابلاغ شد؛

جزئیات مصوبه شورای عالی درباره تخلفات صورت گرفته در شهر مشهد/ ممنوعیت صدور پروانه‌های ساختمانی ۶ طبقه و بیشتر در شهرداری

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری طی نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی، مصوبه شورای‌عالی درباره تخلفات صورت گرفته در شهر مشهد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مهندس رشیدیان، استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان خراسان‌رضوی مصوبه شورای عالی را درباره تخلفات صورت گرفته در شهر مشهد ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری به استاندار خراسان رضوی آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۳.۳ پس از استماع گزارش دبیرخانه درباره تخلفات صورت گرفته و اقرار و اصرار شهردار به انجام این تخلفات، مقرر کرد:

- تا زمان ابلاغ ضوابط بلندمرتبه سازی طرح جامع، هرگونه تشکیل پرونده، توافق، اتخاذ تصمیم و صدور پروانه ساختمان های ۶ طبقه و بیشتر در شهرداری ممنوع است.

- اداره کل راه و شهرسازی با همکاری استانداری حداکثر ظرف مدت دو ماه مستندات مربوط به تخلفات صورت گرفته را تهیه، تکمیل و جهت تصمیم‌گیری به مراجع نظارتی و قضایی ارسال نمایند و نسخه‌ای نیز از گزارش به دبیرخانه ارسال شود.

علاوه بر این، شورای عالی با توجه به عدم انطباق مدارک ارایه شده توسط مشاور طرح جامع شهر مشهد در موضوع شبکه معابر، مقرر کرد تا اصلاح شبکه معابر توسط دبیرخانه شورای عالی همکاری استانداری خراسان‌رضوی و اداره کل راه و شهرسازی استان انجام و در اسناد ابلاغ طرح لحاظ شود. /

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۵-۰۳-۱۰ ۱۸:۲۴mostafa 0 0

    بنظر میرسد بالاخره یک نفر پیدا شد و جلو این هجمه تخلفات شهرداری و شورای شهر را گرفت
    عاقبت انتخاب سیاسی شهردار مشهد این اتفاق های تاسف بار در شهر است تا جایی که شهر مشهد را تاریخی نمیدانند کسی نتنها شهدی نیست بلکه کوچکترم علمی از شهر مدیریت شهر جامعه شهری نمیداند و اینگونه تیشه به ریشه مشهد و مشهدی ها و معنی زیارت امام خوبی ها زده است.
                                

نظر شما