شناسهٔ خبر: 22786 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تشکیل دو اداره کل صلاحیت پرواز و ایمنی در سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپيمايي كشوري مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از راه اندازی اداره کل صلاحیت پرواز و اداره کل ایمنی در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: صبح امروز جلسه تودیع و معارفه مدیران کل دفاتر عملیات پرواز، طراحی و ساخت وسایل پرنده، قابلیت پرواز و سوانح هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

وی افزود: با انجام کار کارشناسی متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری و لزوم حرکت به سمت توسعه کمی و کیفی صنعت حمل و نقل هوایی، دفتر طراحی و ساخت و دفتر قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با یکدیگر ادغام و دفتر اداره کل صلاحیت پرواز شکل گرفت و همچنین دفتر بررسی سوانح به دو بخش تفکیک و به اداره کل بررسی سوانح و اداره کل ایمنی تبدیل شد.

وی با اشاره اینکه کمیته ی عالی ایمنی در سازمان هواپیمایی کشوری نیز تشکیل شده است، گفت: اداره کل بررسی سوانح و کمیته عالی ایمنی زیر نظر رییس سازمان و دفاتر دیگر همچنان زیر نظر معاونت استاندارد پرواز این سازمان فعال خواهند بود.

وی گفت: علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم با اشاره به اینکه با روش های کهنه و قوانین و مقررات محدود و غیر جامع امکان ورود به رقابت های منطقه ای و جهانی وجود ندارد و پاسخگوی انتظارات مردم نیز نیست، گفت: اگر قائل به رشد و توسعه صنعت بوده و مدعی وجود پتانسیل و موقعیت استراتژیک در منطقه هستیم، بی تردید بدون ایجاد تحول در هیچ میدانی حرف برای گفتن نخواهیم داشت و در بدست آوردن سهم جابه جایی در منطقه هم توفیقی حاصل نمی شود.

وی گفت: با تلاش های انجام شده و موقعیت هایی که دستگاه دیپلماسی کشور پس از توافقنامه مشترک بدست آورده باید با همت و درایت و پشتکار و تقویت بنیه علمی و تخصصی به انتظارات سطح عالی دولت و نظام و وزارت راه وشهرسازی پاسخگو باشیم.

شایان ذکر است، مجید حسنلو به سمت قائم مقام معاونت استاندارد پرواز، محمد شهبازی به سمت مدیرکل دفتر صلاحیت پرواز، مهدی علی عسگری به سمت مدیرکل دفتر بررسی سوانح، هادی مهرجو به سمت مدیرکل دفتر ایمنی پرواز، محمود طبق چی به سمت مشاور رئیس سازمان در طراحی و ساخت وسایل پرنده و معاون استاندارد پرواز نیز تا تعیین مدیرکل دفتر عملیات پرواز با حفظ سمت سرپرستی این دفتر را عهده دار هستند.

مهدی علی عسکری پیش از این مدیرکل دفتر عملیات پرواز، مجید حسنلو مدیرکل دفتر قابلیت پرواز، محمد شهبازی مدیرکل دفتر ایمنی و بررسی سوانح، محمود طبق چی مدیرکل دفتر طراحی و ساخت وسایل پرنده و هادی مهرجو از مدیران اسبق دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بودند.

نظر شما