شناسهٔ خبر: 22789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انتصاب مدیرکل جدید راه‌آهن یزد

انتصاب سید مصطفی داودی ظهر امروز در مراسمی با حضور معاون استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان یزد بر مسند مدیرکلی راه آهن استان یزد تکیه زد و جایگزین محمد دهقان‌پور شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه راه آهن در استان یزد بسیار حائز اهمیت است و مصوبه دولت در سفر به این استان و تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان به راه آهن نشان دهنده این اهمیت است، اظهار داشت: اولویت استان یزد پس از مسئله آب، توسعه راه‌ها به ویژه راه آهن است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: یزد محور مواصلاتی در حوزه راه ها به ویژه راه آهن است و یک سوم حمل و نقل ریلی کشور با استان یزد مرتبط است زیرا یک سوم مسیرهای ریلی کشور از یزد عبور می کند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه راه آهن استان یزد بیان کرد: مردم از این اهمیت آگاه هستند و انتظار دارند خدمات بهتری نیز دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به راه آهن استان یزد، خواستار تعامل راه آهن با مدیران استان برای اجرای پروژه ها و جذب این اعتبار شد.

سید مصطفی داودی پیش از این مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور بوده است.

افزایش حمل‌ونقل اولویت امسال راه‌آهن كشور

معاون بهره‌برداری و سیر و حركت راه‌آهن كشوردر مراسم تودیع و معارفه مدیركل راه‌آهن یزد گفت: در سال گذشته با رشد ۹۰درصدی ترانزیت كالا در مسیر ریلی بنادر جنوبی كشور به كشورهای آسیای میانه مواجه بودیم كه تلاش می‌كنیم امسال هم این روند رشد تداوم یابد.

حسین عاشوری به تخفیف ویژه به بارهای صادراتی امسال اشاره كرد و افزود: صادر كنندگانی كه كالاهای خود را از طریق خطوط ریلی به دیگر كشورها صادر كنند از تخفیف ویژه و تعرفه ارزان‌ترحمل باربرخوردار خواهند شد.

وی با اعلام اینكه راه‌آهن یزد در بین ۱۹ اداره‌كل راه‌آهن ۳۵درصد حمل بار كشور را بر عهده دارد كه این نشان از اهمیت و جایگاه راه‌آهن یزد و خطوط ریلی آن است.

نظر شما