شناسهٔ خبر: 22849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین:

بازآفرینی شهری تنها ساخت و ساز نیست بلکه شامل موارد فرهنگی و اجتماعی هم می‌شود

نشست فریدون همتی استاندار قزوین گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با بازآفرینی بافت‌های شهری، رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما باید تمام تلاش خود را در زمینه فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت عمومی در این حوزه به کار ببرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، فریدون همتی در ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین گفت: شهرداری‌ها باید در بودجه خود، ساماندهی بافت‌های تاریخی، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر بگیرند.

همتی افزود: ستاد بازآفرینی از مهمترین موضوعات موجود در استان بوده و جلسات آن باید به طور منظم و ماهانه تشکیل شود همچنین فرمانداران نیز در جلسات متناظر آن را در شهرستان‌ها برگزار نمایند.

وی گفت: بازآفرینی شهری به طور مستقیم با کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در ارتباط است.

وی بیان داشت: ایجاد خانه محله و دفتر تسهیل‌گری از جمله نیازهای این حوزه به شمار رفته و نیاز است اقدامات لازم جهت راه‌اندازی این دفاتر هر چه سریع‌تر آغاز شود.

استاندار قزوین افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی که دبیری ستاد بازآفرینی بافت‌های شهری استان را برعهده دارد باید پیگیر جلسات این ستاد به طور منظم بوده و خود در خط مقدم این موضوعات وارد عمل شود.

همتی در پایان گفت: نقشه اجرایی بازآفرینی محله‌های بافت فرسوده استان قزوین تهیه شود تا برای اجرای آن بتوانیم از منابع ستاد ملی بهرمند شویم.

نظر شما