شناسهٔ خبر: 22912 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نظرات وزیر توسعه پاکستان درباره گسترش روابط ۳ کشور در بندر چابهار

احسن اقبال وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان تاکید کرد که در زمینه توسعه و پیشرفت زیرساخت ها از جمله بنادر، با هیچ کشوری رقابت نداریم و توسعه بندر چابهار ایران را رقیب یا تهدیدی برای پاکستان نمی دانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسن اقبال طی در نشست خبری در محل وزارت توسعه و برنامه ریزی گفت که پاکستان در زمینه توسعه بنادر خود به پیشرفت های خوبی دست یافته است ضمن اینکه توسعه چابهار و گوادر هر دو در جهت کمک بهپیشرفت و توسعه منطقه است.

وی تاکید کرد: هیچ خطری از جانب بندر چابهار ایران متوجه پاکستان نیست. موقعیت و اهمیتی که بندر گوادر پاکستان دارد، دیگر بنادر منطقه از چنین ویژگی برخوردار نیستند. روند توسعه و تجهیز بندر گوادر در مقایسه با بندر چابهار پنج سال جلوتر است.

ایرنا به نقل از رسانه های دولتی پاکستان نوشت: احسن اقبال تاکید کرد: ما بنای رقابت با هیچ کشوری نداریم و در بحث توسعه و پیشرفت نیز هیچ هراسی نداریم بلکه مشتاقانه بدنبال افزایش هر چه بیشتر سطح سرمایه گذاری و پیشرفت در منطقه هستیم.

از زمان امضای موافقتنامه سه جانبه چابهار میان ایران، هند و افغانستان که حدود ۱۰ روز پیش در تهران انجام شد، واکنش های فراوانی از سوی مقامات دولتی مختلف پاکستان اعلام شده و به رغم برخی گمانه زنی های رسانه ای، مقامات دولت پاکستان تاکید دارند که توسعه بندر چابهار رقیب تا تهدیدی برای این کشور نیست بلکه در راستای کمک به توسعه تجاری، اقتصادی و امنیت منطقه است.

مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز هفته گذشته در سمیناری در اسلام آباد اعلام کرد که درهای موافقتنامه چابهار همواره به روی کشورهای دیگر منطقه از جمله پاکستان و چین برای ملحق شدن به آن باز است.

نظر شما