شناسهٔ خبر: 22971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انتقال حدود ۴۰درصد از بار ترافیک جاده کرج - چالوس به محور قزوین- الموت- تنکابن

مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدید از جاده در دست ساخت قزوین- الموت -تنکابن گفت: این پروژه از بزرگترین برنامه های در حال انجام وزارت راه و شهرسازی است که از لحاظ سختی کار، مشخصات فنی و مسیرهایی که جاده باید از آن عبور کند بسیار پیچیده و خاص است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر در بازدید فریدون همتی استاندار، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قزوین، معاونین استاندار، مدیرکل ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل شمالغرب کشور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و مدیران استان از جاده اصلی در دست احداث قزوین – الموت – تنکابن این جاده را در نوع خود منحصر به فرد و ویژه دانست.

مدیرکل راه و شهرسازیافزود: این پروژه از بزرگترین برنامه های در حال انجام وزارت راه و شهرسازی است که از لحاظ سختی کار، مشخصات فنی و مسیرهایی که جاده باید از آن عبور کند بسیار پیچیده و خاص است.

وی میزان کاهش طول مسیر در صورت راه اندازی این جاده ۱۸۰ کیلومتر دانسته و عنوان کرد: میزان کاهش مصرف سوخت پس از بهره برداری این محور مهم سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر خواهد بود.

مهندس مانی فر با اشاره به وجود تقاضای بالای سفر به شمال کشور خاطرنشان کرد: جاده قزوین – الموت – تنکابن پس از بهره برداری دست کم ۴۰% از حجم ترافیک جاده کرج – چالوس و ۱۵ % از سایر مسیرهای منتهی به شمال کشور را به سوی خود جذب خواهد کرد.

مانی فر در ادامه یادآور شد: ایفای نقش پدافند غیر عامل در زمان افزایش حجم ترافیک در جاده های منتهی به شمال کشور وتوسعه منطقه ای در بخش های گردشگری، توریست، اقتصادی و کشاورزی و همچنین کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده ای از دیگر ویژگی های بهره برداری از این پروژه می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در منطقه الموت ۹۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد که از این مقدار ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت بوده و این حجم راه نیازمند تلاش و کوشش بسیار همکاران ما در حوزه راه و شهرسازی برای نگهداری و مناسب نگاه داشتن راههاست.

مانی فر در بازدید از راه روستایی آتان بیان کرد: ۱۱ کیلومتر راه روستایی در محور آتان و ۴/۵ کیلومتر هم طول محور دسترسی روستای هنیز است که به یاری خدا ظرف دو هفته آینده عملیات لکه گیری و بهسازی آن آغاز خواهد شد.

نظر شما