شناسهٔ خبر: 22984 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمانشاه/ انتصاب مدیران کل سه استان تهران، قم و کردستان/ آمادگی راهداران تمامی استان‌های کشور در ارائه خدمات به راهیان مرقد مطهر

راهداران سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمانشاه، انتصاب مدیران کل سه استان تهران، قم و کردستان از سوی وزیر راه و شهرسازی و آمادگی راهداران تمامی استان‌های کشور در ارائه خدمات به راهیان مرقد مطهر امام خمینی(ره) در ایام نیمه خرداد مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

نام استان

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت : برای ۱۸ کیلومتر از قطعه دوم محور هوراند - آبش احمد قرارداد منعقد شده و آماده آسفالت ریزی است 

آذربایجان شرقی

در نخستین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی و بلایای جوی و توفان استان قم در سال جاری رفع پاره ای از نواقص آزادراه قم-گرمسار مورد بررسی قرار گرفت.

طی یک دوره چهارساله مدیریت متمرکز در اداره کل راه آهن استان قم انجام شد: سرمایه‌ای بالغ بر ۲۴۶ میلیارد تومان به دارایی‌های ثابت استان قم اضافه شده است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حکمی حسن صبوری‌فخار را به عنوان مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم منصوب کرد.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: ده‌ها نفر عوامل راهدار در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار و هفت راهدارخانه و ادارات تابعه آماده تامین ایمنی جاده‌ای و ارائه خدمات به راهیان مرقد مطهر امام خمینی(ره) در ایام نیمه خرداد هستند.

قم

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی در تشریح عملکرد یگان حفاظت این اداره کل در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش ۱۱۸ هزار میلیون ریال رفع تصرف شد.

مرکزی

آغاز فعالیت دکتر آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی، با تغییر در نگرش شهرسازی همراه شد و اکنون بالاخره طرح‌هایی که بر پایه توسعه کالبدی صرف شهرها بود به حاشیه رانده شد و طرح بازآفرینی جایگزین آن شد.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان و رییس کمیته حمل و نقل ستاد ارتحال امام(ره)، با اعلام اين مطلب افزود: در راستای اعزام زائران حرم مطهر حضرت امام (ره) بالغ بر ۲۵۰ دستگاه ناوگان مسافربري حمل و نقل عمومی برونشهری آماده ارائه خدمت می باشند.

گیلان

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بازدید از محورهای کرمانشاه گفت: در استان كرمانشاه پروژه‌های زیربنایی بسیار مهمی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی در حال اجراست.

مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: رفع معضلات فرهنگی، اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین از اولویت‌های مهم است.

مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه از آماده‌باش ۲۲۰ نيروی راهداری برای خدمات‌رسانی به راهيان حرم مطهر امام راحل خبر داد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با تاکید بر نظارت بر ساخت و سازها در تمامی استان های کشور گفت: بحث نظارت و کنترل بر ساخت و سازها بحث کاملا تخصصی در حوزه شهرسازی و معماری است و مختص خراسان رضوی نیست.

جلسه ستاد حفاظت املاك و اراضی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور مدیركل و رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تابعه راه و شهرسازی استان برگزار شد.

خراسان رضوی

مديركل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اتمام پروژه‌ها در شهرستان فاروج نياز به اعتبار دارد.

رییس اداره ایمنی ، ترافیک و حریم راه‌های راه و شهرسازی خراسان شمالی از آمادگی کامل راه و شهرسازی برای مسافرین و زایران عبوری از محورهای استان در ايام رحلت امام خمینی (ره) و آمادگی با وقوع باران شدید و آب‌گرفتگی احتمالی خبر داد .

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: حریم راه‌ها بسیار اهمیت دارد و تعرض به حریم راه‌ها امنیت جاده‌ها را به خطر می‌اندازد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در تدوین سند توسعه حمل و نقل استان تمام حوزه‌های حمل و نقل اعم از راه، جاده، فرودگاه و ریل دیده شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: راهداری فارس در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام(ره) خدمات مناسب و تسهیلات مورد نیاز به زائران شرکت کننده در این مراسم ارائه می‌دهد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: به جای صرف هزینه‌های کلان و تعریف پروژه‌های بلند مدت برای احداث هتل‌های چند ستاره می‌توان با تقویت هتل خانه و هتل آپارتمان‌ها و حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمانی کوتاه‌تر پذیرای گردشگران و مهمانان بود.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی گفت:  ۲۰ میلیون از مردم در بافت‌های فرسوده و تاریخی شهرها زندگی می‌کنند و این موضوع نشان‌دهنده نیاز ضروری شهرها به یک برنامه جامع و اجرایی است.

قزوین

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل از كاهش ۱۷ درصدی تلفات جاده‌ای استان با حذف و آشكارسازی نقاط حادثه خیز در سال ۹۴ خبر داد.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال تعداد یك هزار و ۱۵۲ فقره تسهیلات جهت بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان ثبت نام شده است.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌فروش واحدهای ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت‌های ساختمانی منوط به اخذ مجوز از راه و شهرسازی استان است.

چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان همدان از تخصیص ۳۰۰۰ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده كشور به شهرهای دارای محدوده‌های مصوب استان همدان خبر داد.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ناوگان مورد نیاز را، برای جابجایی و خدمات‌دهی مناسب به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) تامین کرده است.

همدان

مدیركل راه و شهرسازی گلستان از شروع عملیات اجرایی آسفالت ماستیكی (SMA) در محور گنبد – مینودشت در شرق استان خبر داد.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان گفت: ۴۰ اكيپ راهداری با استفاده از توان ۱۷۰ دستگاه ماشين آلات راهداري به زائران تردد كننده از راه های شرياني و اصلي استان در ايام سالگرد ارتحال ملكوتي امام راحل، خدمات مناسب ارائه می دهند.

گلستان

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به استقرار ۴۹ دفتر خدمات نوسازی در ۱۴۹ محله در سطح شهر تهران گفت: یک و نیم میلیون نفر از جمعیت پایتخت ساکن بافت‌های فرسوده هستند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حکمی نادر محمدزاده را به عنوان مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران منصوب کرد.

تهران

سید مصطفی داودی ظهر امروز در مراسمی با حضور معاون استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان یزد بر مسند مدیرکلی راه آهن استان یزد تکیه زد و جایگزین محمد دهقان‌پور شد.

یزد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری طی نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان البرز، مصوبه شورای‌عالی را پیرامون ساخت و سازهای واقع در حریم شهر گلسار با تاکید بر تثبیت اراضی زراعی و باغی ابلاغ کرد.

البرز

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان از معرفی و پیشنهاد طرح‌های بزرگ بخش حمل و نقل در استان به منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حکمی شهرام ملکی را به عنوان مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کردستان منصوب کرد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه ارتقای امنیت جاده‌ها بستر توسعه سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذار خارجی و داخلی را به استان فراهم خواهد کرد، گفت: افزایش طول بزرگراه در استان یکی از راهبردهای اصلی خواهد بود.

کردستان

راهداران اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر جهت بدرقه کاروان زائران در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) آمادگی لازم را دارند.

بوشهر

۱۲۰۰ متر از اراضی دولتی شهر ایلام با حكم قضایی توسط یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام از تصرف افراد سودجو خارج شد.

ایلام

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي هرمزگان گفت: همکاری و همگرایی شهرداري و سازمان نظام مهندسي در جهت ترویج مقررات ملی ساختمان و صیانت از سرمایه ملی در ساخت و سازها ضروری است.

هرمزگان

پایانه مرزی ماهیرود با حضور مقامات ایران و افغانستان و اعتبار ۲۱۹ میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

خراسان جنوبی

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در نامه‌‌ای جداگانه به استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، مصوبه شورای‌عالی را پیرامون طرح یکپارچه اراضی نظامی جنوب شهر اصفهان ابلاغ کرد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی و معاونت شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور گفت: احداث پروژه کنارگذر غرب اصفهان بطول ۹۴ کیلومتر و کنارگذر شرق اصفهان بطول ۹۳ کیلومتر در رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان بسیار موثر است.

اصفهان

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به بهبود شاخص‌های عملکردی بندر امام پس از لغو تحریم‌ها گفت: پس از لغو تحریم‌ها در یکسال اخیر شاهد پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت بالا بودیم که این نشان از اعتماد خارجی‌ها به بازار ایران است.

خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای جمع آوری بانک اطلاعاتی، پایش و اجرای بهتر طرح ها در مناطق ساحلی و توسعه سواحل مکران هزینه شده است.

سیستان و بلوچستان

 

نظر شما