شناسهٔ خبر: 2303 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پور سیدآقایی خبر داد:

کشور به بیش از ۶۰۰ هزار تن ریل نیاز دارد/ آماده‌سازی فاینانس خرید ریل ایران از هند تا یک ماه آینده

بازسازی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی خط فاینانس ایران و هند برای خرید ریل هندی در کمتر از یک ماه آینده خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ریل از کشور هند توضیح داد: کارشناسان پیگیر متن ضمانت قرارداد ایران و هند هستند البته جزئیات این پیمان همکاری مورد تفاهم دو طرف است و کمتر از یک ماه آینده متن این قرارداد و خط فاینانس ایران و هند آماده می‌شود. ضمن این‌که همه مجوزهای قانونی خرید ریل در ایران فراهم شده است و این خط به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره خرید ریل از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: ایران برای خطوط در حال احداث، دو خطه کردن محورها و خطوط در دست بازسازی به میزان زیادی ریل نیاز دارد. در واقع می‌توان نیاز کنونی کشور به ریل را بیش از ۶۰۰ هزار تن برآورد کرد بنابراین شرکت راه‌آهن به هر میزان ریلی که کارخانه ذوب آهن تولید کند نیازمند است و آن‌ها را خریداری می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در واقع در قرارداد منعقد شده شرکت راه‌آهن با کارخانه ذوب‌آهن متعهد شد ریل‌های تولید شده در این کارخانه را خریداری کند. بر اساس این قرارداد کارخانه ذوب‌آهن از آبان سال ۹۴ خط تولید ریل خود را راه‌اندازی می‌کند و تولید ملی خود را به شرکت راه‌آهن تحویل می‌دهد./

نظر شما