شناسهٔ خبر: 23064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش در محورهای کرمانشاه با اولویت راه‌های اصلی و شریانی

عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از اجرایی شدن پی در پی پروژه‌های لکه‌گیری و روکش محورهای این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبداله بهادری با اشاره به وجود شش بازارچه مرزی و تردد بی‌وقفه ترانزیت‌های صادراتی، عبور کامیون‌های سنگین نفت‌کش و حامل مواد سوختی و به تبع نشت مواد از آن، عدم کنترل تناژ که بی‌شک نقش جدی در آسیب رساندن به راه‌ها را دارد، گفت: اداره کل راه و شهرسازی به نسبت دیگر استان‌های همجوار، زودتر و البته بی‌وقفه عملیات روکش و لکه‌گیری محورها را همچون سال گذشته در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: امسال خوشبختانه بارش رحمت الهی چشمگیر بوده و عملا اجازه شروع آسفالت را نمی‌داد اما به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات روکش و لکه‌گیری در ۱۲ نقطه استان در محورهای کرمانشاه-کامیاران، کرمانشاه-روانسر، کمربندی شرقی شهر، اسلام آباد غرب- قلاجه، اسلام آباد –سیمره، اسلام آباد –دالاهو-سرپل ذهاب، بیستون-کرمانشاه، مسیر رفت و برگشت کنگاور- صحنه،قصرشیرین به خسروی و پرویزخان، گیلانغرب به سومار و سرپل ذهاب آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: به زودی این عملیات در محورهای کرمانشاه-اسلام آباد غرب، مسیر کمربندی صحنه و رفت و برگشت صحنه- بیستون، بیستون-سنقر و محور کرمانشاه – درود فرامان هم آغاز خواهد شد.

بهادری در پایان تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پس از مطالعات انجام شده و مشخص کردن خسارت‌های وارده در سه بخش شدید-متوسط و کم به راه‌های استان، جمعا در سال ۹۵، ۲۲ قرارداد به مبلغ ۱۵۵۳ میلیارد ریال در مقوله لکه‌گیری و روکش در دست اقدام دارد.

گفتنی است این اداره در سال ۹۴ هم با توجه به عدم تحقق و تخصیص اعتبار لازم از ۲۰۹ کیلومتر تعهد آسفالت گرم به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۹/۱۹۱ کیلومتر روکش را عملیاتی و به اتمام رسانده و از این حیث کارنامه قبل قبولی ارائه کرده است.

نظر شما