شناسهٔ خبر: 23065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

کاهش مهاجرت با اجرای طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی

مسکن روستایی مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای طرح های هادی و مقاوم سازی اماکن روستایی را از موثرترین فعالیت‌های اجرایی برای کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، حافظ باباپور یکشنبه با بیان این مطلب خاطر نشان كرد: این شرایط زمینه توسعه بخش تولید و کاهش بیکاری و معضلات حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان را به دنبال دارد و بنابراین لازم است مسئولان به روستاها توجهی ویژه‌ای داشته باشند و با برنامه ها و طرح ها زیر بنایی توسعه پایدار را در این مناطق رقم بزنند.

 وی تغییر اساسی در بافت روستاها را یكی از اقدامات قابل قبول بنیاد مسكن در این مناطق عنوان و اظهار داشت: با بهسازی روستاها بافت و ظاهر روستا تغییر پیدا كرده و باعث ماندگاری روستایی در روستا شده و حتی كسانی كه سالیان سال از روستاها مهاجرت كرده بودند، به روستاها برگردند و روستاها را آباد کنند.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اظهار كرد: تا بحال در روستاهایی كه زمینه مشاركت همه‌ جانبه، همكاری و همدلی بین تمامی اهالی روستا وجود داشته، مردم توانسته‌‌اند تغییرات اساسی در داخل روستا ایجاد كنند زیرا مشاركت و همدلی در داخل روستا، انگیزه مسئولان دولتی را نیز بیشتر می‌ کند و خدمات بیشتری به روستا عرضه می شود.

وی افزود: بدون شک حضور اعضای شورای اسلامی، بزرگان محلی و دهیاران برای هماهنگی و یكپارچگی روستا بسیار اثربخش خواهد بود و بنابراین وظیفه آنان برای هماهنگی و مشاركت مردم درروستاها بسیار سنگین‌ تر به نظر می رسد.

باباپور تصریح کرد: اگر روستائیان می‌ خواهند برنامه‌ های توسعه‌ ای دستگاه‌ ها به ویژه بنیاد مسكن رضایتمندی آنان را تامین کند، باید همكاری و مشاركت همه‌ جانبه در اجرای طرح ها داشته باشند زیرا مشاركت مردم، انگیزه لازم را برای خدمات‌ دهی بیشتر در بین دستگاه‌ ها و مسئولان به وجود می‌ آورد./

نظر شما