شناسهٔ خبر: 23075 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

تجهیز بندر شهید رجایی به شبکه اطفاء حریق برای مقابله با شرایط بحرانی

عباس کمالی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیشرفت ۳۳ درصدی طرح احداث شبکه جامع اطفاء حریق در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، عباس کمالی ضمن اعلام این خبر گفت: با راه اندازی این شبکه اطفاء حریق، نیاز بندر شهید رجایی به بخش مهمی از زیرساخت‌های پدافند غیرعامل مرتفع می‌شود.

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح، ضمن بالا رفتن ضریب ایمنی برای پیشگیری از حوادث آتش سوزی، این بندر برای مقابله با شرایط بحرانی نیز آماده‌تر می‌شود.

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی، ایستگاه پمپاژ و پست برق در بندر شهیدرجایی، ساخت مخزن ۲ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ در زون نفتی بندر خلیج فارس از مهم‌ترین بخش‌های طرح شبکه اطفای حریق بزرگترین مجموعه بندری کشور است.

کمالی احداث خط لوله اطفاء حریق بندر شهیدرجایی و بندر خلیج فارس به طول ۴۷ هزار متر شامل کانال کنی، زیرسازی، لوله‌گذاری و روسازی مجدد را از دیگر مراحل این طرح عنوان کرد.

وی از اشتغال‌زایی بالغ بر ۱۰۰ نفر در این طرح سخن به میان آورد و اضافه کرد: این طرح با اعتباری قریب به ۴۴۰ میلیارد ریال از شهریور ۹۴ آغاز شده و قرار است طی دو سال اجرایی شود.

نظر شما