شناسهٔ خبر: 23100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان:

بهره‌برداری از ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان کرمان

مسکن مهر - کرمان مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ساخت حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر به پایان رسیده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمان، علی حاجی‌زاده افزود: از این تعداد مسکن مهر، محوطه‌سازی، نصب انشعابات، آسانسور و مواردی دیگر باقی مانده است.

وی با اشاره به این‌که ۱۹ هزار واحد مسکن مهر، دارای زمین دولتی هستند، گفت: تاکنون، بیش از ۱۵ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده و باقی‌مانده‌ واحدها با پیش‌رفت فیزیکی ۱۵ تا ۸۰ درصد در حال ساخت هستند.

حاجی‌زاده افزود: طبق برنامه‌ تدوین‌شده، باقی‌مانده‌ واحدهای مسکن مهر در صورت رفع مشکلات، تا پایان امسال‌ به پایان خواهد رسید.

وی با بیان این‌که ادارات راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، متولی مسکن مهر در استان کرمان هستند، گفت: در شمال استان حدود ۳۳ هزار واحد مسکن مهر در انواع مختلف در زمین از جمله زمین دولتی و بخش خودمالکان وجود دارد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مسکن مهر، طرح دولت بود و متولی آن دولت است و دستگاه‌های مختلف با توجه به قوانین مربوط، اقدامات خود را در این راستا انجام می‌دهند.

وی افزود: تاکنون، خیلی از نهادها نهایت همکاری را با مردم داشته‌اند.

حاجی‌زاده با بیان این‌که مشکلاتی که بین اعضا و مدیران تعاونی وجود دارد، بهتر است قبل از مراجعه به سیستم قضایی، با برگزاری مجامع در تعاونی رفع شود، گفت: ممکن است کار در سیستم قضایی به درازا بکشد و برای مردم نارضایتی به وجود آورد.

وی افزود: باید به‌گونه‌ای عمل شود که مردم از لحاظ مالی دچار مشکل نشوند و در عین حال سهم آورده‌ واقعی خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: طبق مصوبات دولت، به ازای هر مترمربع مسکن مهر در هنگام صدور پروانه‌ ساختمانی، ۵۲ هزار ریال برای بیمه‌ تامین اجتماعی پرداخت شده که متاسفانه مفاصاحساب توسط تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و این کار مانع تسویه‌حساب توسط شرکت‌ها و تحویل مسکن به اعضا شده است.

حاجی‌زاده تاکید کرد: باید تامین اجتماعی این کار را هرچه سریع‌تر انجام دهد تا مردم بتوانند زودتر واحدهای خود را تحویل بگیرند.

حاجی‌زاده گفت: در شهرک‌های مسکن مهر، کاربری‌های خدماتی از جمله فرهنگی، آموزشی، بهداشتی درمانی و ... برای استفاده‌ مردم داریم و در صورتی که دستگاه‌های متولی به اداره‌ ما مراجعه کرده و درخواست بدهند، اراضی که با این کاربری‌ها در شهرک‌ها در نظر گرفته شده را تحویل آن‌ها خواهیم داد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کرمان اظهار کرد: چنانچه دستگاه‌های متولی بتواند دوسوم اعتبار را برای ساخت کاربری در سایت‌های مسکن مهر تامین کنند، ما یک‌سوم اعتبار دیگر را جذب خواهیم کرد که احداث این مراکز به رفاه مردم کمک می‌کند.

وی افزود: به‌دلیل عدم مراجعه دستگاه‌های مربوط، از سال‌های گذشته ما به احداث تعدادی از این خدمات اقدام کردیم و پنج مسجد به بهره‌برداری رسید و چهار مسجد دیگر در حال احداث داریم که پیش‌رفت حدود ۴۰ درصدی دارند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: برای امنیت مردم، برغم این‌که وظیفه‌ ما نبوده، دو کلانتری در کرمان و سیرجان با پیش‌رفت ۷۰ درصدی در حال احداث داریم و در مساجد نزدیک به ۱۲ میلیارد ریال و در کلانتری‌ها ۸ میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.

مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: هم‌چنین ساخت سه باب مدرسه را در سایت‌های مسکن مهر آغاز کرده‌ایم و تا امروز بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده و تعدادی واحد تجاری در سایت‌ها احداث و به‌صورت اجاره واگذار شده است.

حاجی‌زاده گفت: تاکنون، قریب ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن مهر در شمال استان کرمان پرداخت شده و حداقل معادل همین مبلغ به وسیله‌ مردم پرداخت شده که باید با تامین سایر منابع مورد نیاز در این بخش، واحدها تکمیل و تحویل داده شوند.

نظر شما