شناسهٔ خبر: 23155 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صادرات و واردات محصولات کشاورزی و شیلاتی از طریق کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار/ رایزنی با تجار افغان

بندر زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی و شیلاتی از طریق کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:  صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس و واردات محصولات شیلاتی از قبیل ماهی‌های صنعتی برای مصارف کارخانه‌های تن ماهی از طریق کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار فراهم است .

رضوانی افزود : بندر چابهار از فروردین ماه سال ٩٤ با نصب ٣٠دستگاه تجهیزات به صورت موقت کار خود را آغازکرد که خوشبختانه در دی ماه سال گذشته با ١٤٤ دستگاه تجهیزات توانستیم ترمینال کانتینری و یخچالی را به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار دهیم .

ایشان افزود: در صورت استقبال سرمایه گذاران ایرانی و سایر کشورها و فراهم شدن بازار می‌توان تعداد پست های تجهیزاتی را افزایش داد.  

سیاوش رضوانی اظهار داشت : تعداد کانتینرهای وارداتی از سال ٩٤ تا کنون هزارو ٤٤٨ teu  است که از این میزان ٢٨٤ teu مربوط به سه ماهه نخست امسال است .

وی تصریح کرد: ما با تجار افغانستانی در حال مذاکره رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق بندر چابهار هستیم و امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد زیرا این اقدام تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه برای صاحبان کالا و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر را در پی خواهد داشت .

رضوانی گفت : قبل از فراهم کردن  تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی  در بندر چابهار صاحبان کالا مجبور بودند کانتینرهای یخچالی خود را از بنادر بوشهر و شهید رجایی تخلیه کنند و از آنجا به صورت زمینی وارد منطقه می‌شد که خوشبختانه فراهم کردن تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی، هم کوتاهی مسیر و کاهش هزینه را برای صاحبان کالا به همراه دارد.

 

 

نظر شما