شناسهٔ خبر: 23164 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جزئیات آخرین وضعیت واگذاری هتل هما به تامین اجتماعی/ پرورش: یا پول واگذاری را به ایران ایر بدهید یا هتل‌ها را

هتل هما مدیرعامل ایران با بیان اینکه خواست ما از دولت قبل و فعلی این بوده است که پول واگذاری هتل‌های هما به تامین اجتماعی را به ایران ایر بدهند، گفت: پس از گذشت ۶ سال تا کنون چیزی از مبلغ واگذاری هتل‌های هما به ایران ایر پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، فرهاد پرورش اظهار داشت: مجموعه هتل‌های هما را دولت قبل طبق مصوبه‌ای به تامین اجتماعی واگذار کرد که البته معتقد هستیم که این واگذاری به صورت قانونی انجام شده است. پول این واگذاری را تامین اجتماعی به خزانه واریز کرده که این اقدام هم در چارچوب قانون بوده است.

وی با بیان اینکه در نهایت این پول باید به ایران ایر داده می‌شد افزود: اما تا به امروز چیزی از این مبلغ به ایران ایر داده نشده است. وی ادامه داد: اینکه پول واگذاری هتل‌های هما باید به ایران ایر داده شود عین قانون است و  در بند پ ماده ۳۵ قانون بودجه همان سال این موضوع ذکر شده است.

مدیرعامل ایران تاکید کرد: قانون می‌گوید پول واگذاری هتل‌های هما به تامین اجتماعی باید بابت نوسازی ناوگان به ایران ایر تزریق شود و از همان ابتدای واگذاری هم این مطالبه را از دولت داشتیم.

پرورش افزود: درخواست شرکت هواپیمایی ایران ایر هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی این بوده است که ۱۰۰ درصد سهام هتل همایی که فروخته شده متعلق به ایران ایر بوده حال اگر توان پرداخت پول واگذاری هتل‌ها را به ایران ایر ندارند، خود مجموعه هتل‌های هما را به ایران ایر بازگردانند.

وی با بیان اینکه دو گزینه وجود دارد اینکه یا دولت پول واگذاری را به ایران ایر بدهد یا خود هتل‌ها را، گفت: راهکار دیگری که دولت دارد این است که این تهاتر را برگرداند و پول تامین اجتماعی را بابت واگذاری هتل‌ها به این سازمان پس بدهد.                          

نظر شما