شناسهٔ خبر: 23198 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه آهن یزد مطرح كرد؛

سهم ۳۵ درصدی راه آهن یزد در جابه‌جایی بار كشور/ تامین ۲۰ درصد از درآمد راه‌آهن توسط راه‌آهن یزد

دو خطه کردن راه آهن بافق-یزد-میبد-اردکان-اصفهان-زرین‌شهر مدیر كل راه آهن یزد گفت: موقعیت خطوط راه‌آهن یزد نسبت به دیگر راه آهن های كشور خاص است و این راه آهن می‌تواند ۳۵ درصد از حجم بار كشور را جابه‌جا و همچنین ۲۰ درصد از درآمد راه‌آهن را تامین كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مصطفی داودی مدیر كل راه‌آهن یزد با اعلام اینكه راه آهن یزد می‌تواند ۳۵ درصد از حجم بار كشور را جابه‌جا و همچنین ۲۰ درصد از درآمد راه آهن را تامین كند، گفت: برای سال جاری اقدامات گسترده‌ای برای افزایش حمل بار و همچنین كسب درآمد برای راه‌آهن در دست اجرا داریم تا به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به این‌كه اداره كل راه آهن یزد نسبت به رشد حمل بار در سال جاری و سال های آینده حساسیت ویژه دارد، افزود: موقعیت خطوط راه‌آهن یزد نسبت به دیگر راه‌آهن‌های كشور خاص است بنابراین هدف گذاری شده تا در سال جاری به رشد خوبی در بار و كسب درآمد برای راه‌آهن برسیم.

داودی عنوان كرد: از دیگر برنامه‌های سال جاری ما راه‌اندازی یك رام قطار یزد به تهران، تكمیل بخش زیادی از دو خطه بافق به اصفهان، بازگشایی تعدادی از ایستگاه‌ها و علایمی كردن ایستگاه‌ها است.

مدیر كل راه آهن یزد خاطر نشان كرد: افزایش تعداد سكو در ایستگاه‌ها، كاهش تاخیرات در سیر قطارها و افزایش ضریب ایمنی سیر و حركت و استقرار آسانسور و رمپ برای مسافران از دیگر اقدامات اداره كل برای آسایش و رفاه مسافران است.

وی گفت: به دلیل حجم بالای عملیات جابجایی بار در این راه‌آهن ما شاهد روزانه بالغ بر ۱۰۰ رام قطار باری و مسافری بر روی خطوط هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما