شناسهٔ خبر: 23204 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه‌آهن هرمزگان خبرداد:

احداث خطوط فرعی ریلی برای برقراری ارتباط با كارخانه‌ها و شركت‌های صنعتی/حمل ۸۵۰ هزار تن بار فولاد و آلومینیم

ترانزیت ریلی مدیر كل راه آهن هرمزگان (بندرعباس) گفت: راه‌آهن هرمزگان با برگزاری جلسات متعدد با صاحبان صنایع و شركت‌های فعال در هرمزگان در صدد است بتواند در جهت افزایش حمل بار، گام‌های موثر و مفید بردارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد پور فخری مدیر كل راه آهن هرمزگان (بندرعباس) با اشاره به بررسی موضوع احداث خطوط فرعی بین راه‌آهن هرمزگان و سایت شركت‌های فولادی و آلومینیوم ، گفت: با توجه به اینكه حمل ونقل در بخش‌های زیر بنایی اقتصادی هر جامعه نقش ویژه‌ای داشته و جایگاه راه‌آهن در حمل بار و توسعه بسیار مهم است، احداث خطوط فرعی جهت برقراری ارتباط با كارخانه‌ها و شركت‌های تولید كننده صنعتی از جمله مباحثی است كه در دستور كار راه‌آهن كشور قرار دارد.

وی با بیان این كه عمده این شركت‌ها و كارخانه ها در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس قرار دارند، افزود: به منظور حمل بار فولاد هرمزگان به مقاصد مختلف و همچنین دیگر بارهای تولیدی از كارخانه‌ها و شركت‌ها تدابیری در نظر گرفته شده است به طوریكه با احداث خط فرعی ریلی به فولاد اوكسین افزایش حمل ۵۵۰ هزار تن بار را برای راه‌آهن محقق خواهیم ساخت.

پور فخری عنوان كرد: همچنین در خصوص شركت‌های آلومینیوم نیز درصدد اخذ مجوز از راه‌آهن برای احداث ۲ هزار متر خط فرعی بین راه آهن هرمزگان و سایت شركت آلومینیوم المهدی و گسترش سایت آلومینیوم در استان هرمزگان هستیم كه این امر نیز سبب جذب بار معادل ۳۰۰ هزار تن از مقصد جاجرم به بندرعباس می شود.

مدیر كل راه آهن هرمزگان اظهار امیدواری كرد در سال جاری علاوه بر ۸۵۰ هزار تن بار فولاد و آلومینیم، با برگزاری جلسات متعدد با صاحبان صنایع و شركت‌های فعال در هرمزگان امید است بتوانیم در جهت افزایش حمل بار گام‌های موثر و مفید برداریم.

نظر شما