شناسهٔ خبر: 23252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گشت نامحسوس حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

بارنامه و صورت وضعیت، حمل و نقل کالا در محورهای مواصلاتی را کنترل می‌کند

کنترل حمل و نقل کالا از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در راستای نظارت دقیق بر حمل و نقل کالا در محورهای مواصلاتی استان همدان؛ بارنامه، کارت هوشمند و صورت وضعیت‌های صادر شده به صورت نامحسوس در جاده‌ها کنترل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مصطفی وصالی ناصح رئیس اداره حمل و نقل کالای استان گفت: با همکاری پلیس راه استان همدان و با برقراری گشت کنترل نامحسوس در بخش حمل و نقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، قبض باسکول، کارت هوشمند راننده و کامیون و.... توسط تیم‌های نظارتی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر کنترل می‌شود.

وی از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه خبرداد و گفت: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر جریمه پلیس راه به کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده‌ای ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان افزود: بازرسان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با دقت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهد کرد.

وصالی ناصح ابراز کرد: این اداره کل به صورت نامحسوس اقدام به شناسایی شرکت‌های بدون مجوز نیز می‌کند و با هشدارهای لازم، زمینه را برای اخذ مجوز قانونی جهت فعالیت آنها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون هستند، عنوان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تائید قرار گرفت شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان بیان داشت: عمده تخلفات شركت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.

وصالی ناصح گفت: همچنین آموزش‌های لازم در راستای کنترل اسناد حمل و قوانین و مقررات جدید اداره حمل و نقل کالا به نیروهای پلیس راه داده می‌شود.

وی افزود: اگر شهروندان در خصوص کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر نیز اعتراضی داشته باشند، می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این اداره کل اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی ‌شود.  

برچسب‌ها:

نظر شما