شناسهٔ خبر: 23310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

اتمام آسفالت ۷۰ درصد از راه‌های روستایی شهرستان گنبد كاووس

آسفالت روستا مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به آسفالت حدود ۷۰ درصد راه‌های روستایی گنبدكاووس، گفت: میزان آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان بالاتر از میانگین استانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری، میزان راه‌های روستایی شهرستان گنبدكاووس را ۶۰۰ كیلومتر و مقدار راه‌های آسفالته آن را ۴۰۰ كیلومتر اعلام كرد.

وی با بیان اینكه آسفالت ۷۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی این شهرستان در دستور کار قرار دارد، افزود: در سال جدید تلاش بر آن است که همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار از نعمت راه آسفالت برخوردار باشند.

مبارک‌قدم همچنین از تحقق ۹۲ درصدی طرح‌های مسکن مهر در حوزه شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: از ۵ هزار و۷۷ واحد مسکن مهر که به صورت دولتی و خودمالکی در شهرستان گنبدکاووس تعریف شده بود، تعداد ۴۰۰ واحد نیمه تمام است که در شش ماه آینده به بهره‌‌برداری می‌رسد.

این مقام مسوول در گلستان افزود: روکش آسفالت ۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۸ کیلومتر راه اصلی و لگه‌گیری ۱۶ کیلومتر راه اصلی و روستایی، احداث یک دهنه پل ۱۲متری و نیز تعمیر، مرمت یا تعریض ۱۰ دهنه پل دیگر در راه‌های روستایی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۴ و دو ماهه سال ۹۵ درحوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی گنبدکاووس بوده است.

مبارک قدم از ایمن‌سازی ۲۱ نقطه پرحادثه و خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۴۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی و مرمت و بهسازی راهدارخانه دماغ بعنوان بخشی دیگر از این اقدامات نام برد.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كیلومتر راه دارد كه حدود ۹۱۵ كیلومتر آن در حوزه استحفاظی گنبدكاووس قرار دارد.                                                                                      

نظر شما