شناسهٔ خبر: 23325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

شتاب در حل مشکلات عمرانی با رفع موانع قانونی/ تسریع در تخصیص اعتبارات لازم برای انجام پروژه‌های روی زمین مانده/ کمیسیون عمران راه تعامل با وزارت راه و شهرسازی را پیش بگیرد

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تعامل کمیسیون عمران با وزارت راه و شهرسازی را در تسریع انجام پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده تاثیرگذار خواند و گفت: وزارتخانه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که مجلس می‌تواند محل حل و فصل آن باشد.

سید هادی بهادری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری بین کمیسیون عمران مجلس با وزارتخانه راه وشهرسازی منجر به ارتقای سطح کمی و کیفی پروژه‌های عمرانی کشور می‌شود گفت: با توجه به اینکه سال‌ها به عنوان یکی از مدیران کشوری مشکلات اجرایی را از نزدیک درک کرده‌ام تاکید دارم با رفع موانع و گیرهای اجرایی می‌توان به کمک وضعیت عمران و اقتصاد کشور رفت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شتاب در حل مشکلات عمرانی با رفع موانع قانونی امکان پذیراست و در همین راستا همکاری کمیسیون عمران مجلس تازه کار با وزارتخانه مربوط باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت تدوین و تصویب قوانین لازم برای تسریع انجام پروژه های عمرانی کشور اظهار داشت: تخصیص اعتبارات لازم برای انجام پروژه‌های روی زمین مانده کمک بزرگ مجلس برای حل بخشی از مشکلات وزارتخانه راه و شهرسازی است. واگذاری پروژه‌های روی زمین مانده نیز راه حل دیگری است که باید از سوی مجلس مورد کارشناسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اصلاح قوانین دست و پا گیر را کمک دیگر مجلس نسبت به این وزارت راه و شهرسازی خواند و ادامه داد: وزارت راه درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی است که بخشی از آن با اصلاح آیین نامه‌های اجرایی و اصلاح ضوابط فنی حل می‌شود. به روزرسانی قانون نظام مهندسی کشور یکی از همین قوانین است که بهتر است به محض شروع کار کمیسیون در دستور کار قرار بگیرد.

نظر شما