شناسهٔ خبر: 2333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی خبر داد:

افزایش پنج میلیونی تسهیلات مسکن مهر در ۴ استان/ پروژه‌های مسکن مهر به بیش از دو هزار مدرسه نیاز دارند

مسكن مهر كوهدشت قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفت: هزار مسکن مهر در شهرهای مختلف کشور آماده بهره‌برداری است و در صورتیکه خدمات زیربنایی آب، برق وگاز ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر تامین شود این واحدها آماده بهره برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر، احمد اصغری مهرآبادی ظهر پنجشنبه ۶ آذر در شورای تامین مسکن استان بوشهر با بیان اینکه تامین مسکن نیازمندان همواره مورد تاکید بوده است یادآور شد: برای تامین مسکن آحاد مختلف جامعه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در کشور اجرا شده است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ بیش از ۱.۵ میلیون خانوار کم‌درآمد نیاز به مسکن داشتند که بر این اساس برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت طرح مسکن مهر را با هدف تامین مسکن خانوارهای کم‌درآمد اجرایی کرد گفت: در اجرای این طرح زمین به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح مسکن مهر و وام‌ با بهره هفت درصد با تخفیف ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفت و در نتیجه مسکن‌هایی با قیمت مناسب برای افراد کم‌درآمد ساخته و تحویل شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح‌ مسکن مهر افزود: از مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی که تاکنون قرارداد آن‌ها در طرح مسکن مهر کشور منعقد شده، عملیات سفت کاری حدود دو میلیون واحد خاتمه یافته است.

مهرآبادی با بیان اینکه کار ساخت یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد نیز پایان یافته عنوان کرد: از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.

وی، با بیان اینکه ۱۳۵ هزار مسکن مهر در شهرهای مختلف کشور آماده بهره‌برداری است یادآور شد: در صورتی‌که خدمات زیربنایی آب، برق و گاز ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر تامین شود این واحدها آماده بهره‌برداری می‌شوند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح‌ مسکن مهر با اشاره به اینکه عملکرد کارگروه زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر مطلوب است گفت: در نیمه نخست امسال یک‌هزار میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی مسکن‌های مهر تصویب شد که در صورت مناسب بودن شرایط مالی، همین میزان اعتبار در نیمه دوم مصوب می‌شود.

مهرآبادی با بیان اینکه برای تامین و تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر به پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است افزود: در امور روبنایی نیز به دو هزار و ۲۵۰ مدرسه برای مجتمع‌های مسکونی مهر در کشور نیاز داریم که ۳۰۰ واحد آموزشی آن از محل منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

وی از افزایش تسهیلات واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: اکنون در استان‌های البرز، هرمزگان، گیلان و آذربایجان غربی تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است که نقش مهم و تاثیرگذاری در تسریع و بهره‌برداری از واحدهای داشته است و اکنون در تلاشیم تسهیلات مسکن مهر در دیگر استان‌های کشور را به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح‌ مسکن مهر با تاکید بر افزایش تسهیلات مسکن مهر استان بوشهر افزود: با افزایش پنج میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر و افزایش ۳ میلیون تومانی سهم آورده متقاضیان تا پایان سال جاری، ۶۰۰ واحد مسکونی استان بوشهر آماده افتتاح می‌شود./

نظر شما