شناسهٔ خبر: 23370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

نظارت بر بیش از ۳۴۵ هزار متر بنا طی سال گذشته در قم

محمدرضا فرج مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم در عرصه علمی ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان از استان‌های پیشرو کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمدرضا فرج مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل اعلام کرد: استان قم با قریب ۴۴۵۰ نفر مهندس، بالغ بر ۶۵۸ نفر کاردان فنی ساختمان و بیش از ۲۷۷ معمار تجربی و همچنین دارا بودن  ۱۰۸ دفتر مهندسی ساختمان دارای پروانه اشتغال، جزو استان‌های پیشرو در عرصه علمی ساخت وساز و از حیث رعایت مقررات ملی ساختمان است.

فرج افزود: از بین تعداد ۵۴۹۳ نفر عضو، بیش از ۲۸۰۰ نفر دارای پروانه اشتغال بکار اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که در استان مشغول به خدمت هستند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص نظارت‌های صورت گرفته در پروژه ساخت و ساز در استان اعلام کرد: نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان قم روند فعالیت جدید خود را از سال ۹۱ با شیوه و تجربیات ارزشمند گذشته و با ۱۰ کارشناس فنی شامل پنج کارشناس عمران، سه کارشناس معماری، یک کارشناس تاسیسات برق و یک کارشناس تاسیسات مکانیک دنبال نموده است.

فرج اعلام کرد: به منظور پیگیری اهداف قوانین نظام مهندسی و توجه ویژه به مقررات ملی ساختمان، مقرر شد نظارت‌ها با ساختاری نوین و برنامه‌ریزی شده با نظارت بر ۲۵ درصد از ساخت و سازهای محدوده استان بر مبنای پروانه ساختمانی صادر شده صورت پذیرد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان این که مساحت کل پروژه‌های نظارت شده در سال ۹۴ بیش از ۳۴۵ هزار مترمربع بوده است، افزود: برمبنای گزارش عملکرد اداره نظام مهندسی در سال گذشته، کل پروژه‌ها براساس پروانه‌های ساختمانی صادره تعداد ۱۷۲۲ بوده است که از این میان ۳۳۰ پروژه توسط اداره نظام مهندسی نظارت شده‌اند. همچنین به ۲۳۴ پروژه به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان و نظام مهندسی دستور توقف داده شده است.

نظر شما