شناسهٔ خبر: 23374 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخصیص ۶۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بندری در استان بوشهر

محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخصیص ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی متمرکز بودجه تخصیصی برای اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمدمهدی بنچاری در نشست بررسی طرح‌های بندری در استان بوشهر گفت: اعتبارات ملی متمرکز بودجه تخصیصی برای اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر از ۲۳۰ میلیارد ریال به ۶۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: این اعتبار در طرح‌های توسعه‌ای بنادر مختلف استان بوشهر تخصیص یافت و این در حالی است که طرح‌های بندری نیز به استثنای اعتبارات ملی از محل دیگر اعتبارات و مشارکت بخش خصوصی در استان بوشهر اجرا شده است.

بنچاری با بیان اینکه جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر محسوب می‌شود، گفت: جزیره نگین بوشهر در حال حاضر دارای مساحتی حدود ۴۰ هکتار است که مهم تا ۴۰۰ هکتار قابل توسعه است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با ۶ هزار میلیارد ریال اجرا شده است گفت: پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره سه بخش طرح توسعه بندر بوشهر است که در جزیره نگین ساخته می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ساخت پایانه کانتینری در جزیره نگین بوشهر افزود: اکنون برای اجرای این طرح ضمن استحصال زمین و تجهیز کارگاه عملیاتی اجرایی آن آغاز شده و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدمهدی بنچاری با بیان اینکه در پایانه کانتینری یاد شده اسکله‌ای به طول ۶۰۰ متر ساخته می‌شود گفت: با ساخت این پایانه با قابلیت ۶۰۰ هزار تی ای یو کانتینر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر بندر بوشهر سالانه به بیش از یک میلیون تی ای یو کانتینر افزایش می‌‌یابد. 

بنچاری با اشاره به اینکه توان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه ۷ میلیون تن است، افزود: با بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین توان تخلیه و بارگیری سالانه به میزان ۱۵ میلیون تن کالا در سال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ساخت پایانه مواد فله مایع در جزیره نگین بوشهر تصریح کرد: مقدمات عقد قرارداد برای اجرای این پایانه تا اواخر همین ماه منعقد می‌شود که شامل ۱۸۰ هزار متر مکعب مخزن و یک میلیون تن ظرفیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ساخت پایانه چند منظوره در جزیره نگین افزود: ساخت این پایانه که اکنون ۱۰ درصد پیشرفت دارد دارای یک میلیون تن ظرفیت است.

نظر شما