شناسهٔ خبر: 23402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان قزوین:

مصوبات کمیسیون ماده ۵ در معرض اطلاع عموم قرار می‌گیرد

حامد مکملی سرپرست اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای پاسداشت حقوق شهروندی و لزوم دسترسی آزاد به اطلاعات، زین پس مصوبات جلسات کمیسیون ماده ۵ بر روی سایت اداره کل راه و شهرسازی در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مکملی با اعلام این خبر گفت: این برنامه با توجه به دستورالعمل اجرایی ماده ۴۹ آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران که توسط معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ گردیده، اجرایی شده است.

وی با اشاره به دستور مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ماده ۵ قزوین مبنی بر ضرورت اجرایی کردن این دستورالعمل در اسرع وقت، افزود: سیاست حق دسترسی آزاد به اطلاعات و فرصت همزمان برای بهره‌برداری از آنها توسط شهروندان از جمله برنامه‌های مورد تاکید در وزارت راه و شهرسازی بوده و در استان نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

مکملی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای شهروندان و به ویژه کارشناسان و متخصصین حوزه شهرسازی و رسانه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین محلی برای درج این اطلاعات راه اندازی شده و شهروندان ارجمند می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند.

سرپرست اداره روابط عمومی تصریح کرد: ایجاد کیفیت در زندگی شهرنشینی و فراهم کردن راه‌های دستیابی به توسعه پایدار شهری از جمله اهداف و آرمان‌های ارزشمندی است که یکی از راه‌های تحقق آن مطلع بودن شهروندان به ویژه کارشناسان از تصمیمات و برنامه‌های مورد نظر در کارگروه‌ها و کمیسیون‌هاست.

مکملی در پایان یادآور شد: افکار عمومی، رسانه و کارشناسان با پیگیری و پایش هوشمندانه و دلسوزانه برنامه و پروژه‌های دولت و با ارایه نقطه نظرات و راهکارهای خود می‌توانند نقش موثری را در تحقق کیفیت مطلوب زندگی شهروندی ایفا کرده و راه را برای رسیدن به آرمانشهر ایرانی – اسلامی کوتاه کنند. 

نظر شما