شناسهٔ خبر: 23412 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در چهل و چهارمين نشست وزرای كشور های عضو سازمان همكاری راه آهن ها صورت گرفت؛

قدردانی از نقش فعال راه آهن ايران به عنوان رييس كميسيون بازرسی( osjd)

نشست چهل و چهارمين نشست وزرای كشور های عضو سازمان osjd در تاريخ ۲۱ خرداد ماه سال جاری و در شهر باكو مركز كشور آذربايجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محمد رضا نصرت نظامي معاون توسعه ي مديريت و منابع راه آهن به عنوان نماينده ي راه آهن ايران و در جايگاه رييس كميسيون بازرسي سازمان osjd در اين اجلاس حضور و ايفاي نقش كرد و گفت : به موجب مصوبات اجلاس وزراي اين سازمان مسئوليت بازرسي سازمان osjd در سال هاي ۲۰۱۲ لغايت ۲۰۱۵ بر عهده ي كشورهاي ايران ، چين و قزاقستان گذارده شده بود كه در سال ۲۰۱۵ ايران به عنوان رييس اين كميسيون ايفاي نقش كرد .

وي افزود : اين مسئوليت پر افتخاري براي راه آهن ايران بود كه با توجه به اهميت آن مي بايست وظايف مربوط را به نحوي شايسته به انجام برساند .

نصرت نظامي در بيان اهميت كميسيون بازرسي سازمان osjd و جايگاه رييس اين كميسون گفت: منابع مالي اين سازمان از محل حق عضويت ۲۶ كشور عضو تامين مي شود و حدود اختيارات هيات مديره آن براي بكارگيري اين منابع نيز در چارچوب بودجه ي مصوب سالانه تعيين مي شود . بنا بر اين حصول اطمينان از صحت ثبت و گزارشگري وقايع و رويدادهاي مالي توسط هيات مديره و بكارگيري مناسب منابع در اختيار از يك سوي ، و سنجش اعتبار گزارش سالانه فعاليت هيات مديره از سوي ديگر ، براي تمامي كشور هاي عضو از اهميت ويژه برخوردار است .

وي تصريح كرد: كميسيون بازرسي بازوي اجرايي كشور هاي عضو اين سازمان براي تحقق اهداف بر شمرده است كه تركيب اعضاي اين كميسيون از بين كشور هاي عضو تعيين مي شود .

معاون توسعه مديريت و منابع گفت : راه آهن ايران در جايگاه رييس كميسيون بازرسي با شناخت و درك اهميت مسئوليت خود، نسبت به بررسي دقيق گزارشات مالي سازمان با همكاري نمايندگان راه آهن هاي چين و قزاقستان اقدام و در تاريخ ۲۶ مارس ۲۰۱۶ با ارسال گزارش كميسيون بازرسي براي ۲۶ كشور عضو آماده ي حضور در اجلاس وزاري سازمان در باكو شد.

وي خاطر نشان كرد : در پي ارايه گزارش راه آهن ايران به اجلاس وزرا كه همراه با توصيه هاي بهبود همراه بود ، گزارشات مالي سازمان osjd براي سال ۲۰۱۵ و بودجه ي پيشنهادي اين سازمان براي سال ۲۰۱۶ به اتفاق آرا به تصويب رسيد .

دراين اجلاس كه با شصتمين سالگرد تاسيس آن همراه بود به كليه كشورهاي عضو ديپلم افتخار اهدا گرديد و از نقش فعال راه آهن ايران در چهل و چهارمين نشست وزراي كشورهاي عضو قدرداني به عمل آمد .

سازمان osjd در سال ۱۹۵۱ با هدف ايجاد قوانين و استانداردهاي واحد حقوقي و اقتصادي ، جهت تامين حمل و نقل مسافري و باري در خطوط ارتباطي بين المللي تاسيس و راه آهن ايران نيز در سال ۱۹۹۷ ميلادي مقارن با سال ۱۳۷۵ خورشيدي در جريان اجلاس وزيران در شهر تاشكند ، رسما به عضويت دايم OSJD درآمد.

در شرايط حاضر ۲۶ كشور از قاره هاي اسيا و اروپا عضو دايم اين سازمان هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما