شناسهٔ خبر: 23440 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیركل بنادر مازندران خواستار تقویت صادرات در سال اقتصاد مقاومتی شد

سیاوش رضوانی مدیركل بنادر و دریانوردی استان مازندران تقویت صادرات را رویكرد جدی مسئولان اداره كل در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی عنوان كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سیاوش رضوانی با اعلام این مطلب افزود: بنادر نوشهر و فریدونكنار با برخورداری از امكانات و تجهیزات مناسب بارگیری انواع كالا، آماده پذیرش كالاهای صادراتی هستند. 

وی تصریح كرد: ما از هرگونه طرحی كه موجب تقویت صادرات در سطح استان بشود حمایت خواهیم كرد چرا كه توسعه صادرات موجب رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری خواهد شد.

رضوانی یادآور شد: بندر نوشهر به دلیل بهره‌مندی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی، فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان برای صادرات و واردات انواع كالا ایجاد نموده است و ما از هیچ حمایتی از صاحبان کالا فروگذار نخواهیم كرد. 

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان « سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: احداث انبارهای سرپوشیده و توسعه محوطه بندری از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای افزایش ظرفیت عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است. 

گفتنی است بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال سابقه در تجارت جهانی، با دارا بودن ۹ پست اسكله تجاری و انبارهای سرپوشیده و روباز و سیلوی غلات به عنوان تنها مركز اقتصادی غرب استان مازندران، نقش مهمی در بخش واردات و صادرات كالا  ایفا می‌کند.

نظر شما