شناسهٔ خبر: 23477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان:

انعکاس عملکرد به مردم در راستای حقوق شهروندی است/ ارائه ۵۶۹ خدمت در وزارت راه و شهرسازی

جلسه سومین شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان و با حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی با هدف ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علی بخش رستمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی در جمع اعضای شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان گفت: یکی از برنامه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی در حوزه ارتقای سلامت اداری، تقویت علقه سازمانی است.

وی مهمترین بخش کار را انعکاس عملکرد به مردم و مسئولین دانست که در راستای حفظ حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به مواد قانونی مصوب گفت: در نظام پاسخگویی، کارکنان، مدیران و سازمان در چارچوب تکالیف قانونی و وظایف محول شده باید پاسخگوی عملکرد خود در مقابل مسئولان مافوق، مراجع ذیصلاح و دیگر ذینفعان باشند که در این راستا ذینفعان شامل عامه مردم می‌شود و حفظ حقوق شهروندی انعکاس عملکردها به مردم است.

رستمی عنوان داشت: ۵۶۹ خدمت در وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود که لازم است این خدمات به سمع و نظر مخاطبان برون و درون سازمانی برسد که به همین منظور در سامانه شهراه وزارت متبوع این خدمات درحال بارگزاری است.

وی گفت: ما عملکردمان یک پکیج شیشه‌ای است که در اسرع وقت از طریق دیدارگاه الکترونیکی به سمع و نظر مردم می‌رسد و مخاطبان از اقدامات انجام شده مطلع می‌شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق آمار، ایران از بین ۱۶۷ کشور عضو کنوانسیون مبارزه با فساد اداری نمره ۲۷ را دارد و در ارتباط با وضع قوانین مقابله با مفاسد اداری جزو ۷ کشور برتر دنیاست و برای رسیدن به هدف مورد نظر شفافیت و اطلاع رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت است.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان نیز در این جلسه عنوان داشت: با توجه به وجود مشکلات در زمینه تامین اعتبارات و معوق بودن طلب پیمانکاران سعی شد با کمک اسناد خزانه اسلامی و تحویل قیر رایگان به پیمانکاران رقم قابل ملاحظه‌ای را جذب و برای شروع طرح‌های عمرانی به آنها تزریق شود.

وی افزود: اعتباراتی که از محل تملک دارایی‌های استان جذب شده ۳۵ درصد، اعتبارات ملی ۲۰ درصد و از محل سازمان راهداری ۴۵ درصد بوده که این نشان از وضعیت نامطلوب اعتبارات اختصاصی بوده و به همین منظور این اداره کل ۱۹۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاری دارد که با بررسی صورت وضعیت‌ها قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

در کنار انجام اقدامات راهسازی و راهداری انجام پروژه عظیم خرید کارخانه ریسباف با هدف تشکیل موزه بزرگ اصفهان به مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان نیز در برنامه قرار گرفت که ۱۵۸میلیارد آن پرداخت و مابقی از محل املاک سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت خواهد شد.

غلامی از جمله مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی را علاوه بر کمبود اعتبارات عمرانی، نداشتن توان پرداخت سنوات بازنشستگان این اداره کل دانست و خواست تا به حق مسلم این قشر جامعه که ۳۰ سال زحمت کشیده‌اند در سطح وزارتخانه توجه ویژه شود.

فرزاد دادخواه مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی در ادامه گفت: اصفهان با همجوار بودن با ۹ استان و دارا بودن ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ توجه ویژه‌ای جهت نگهداری راه‌های این حوزه را می طلبد چرا که وجود ۶۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و وجود ۴۹۹ نفر نیروی راهدار اعتبارات خاص خود را می‌خواهد و تاکنون ۹ میلیارد تومان معوقه در این زمینه وجود دارد.

داریوش امانی مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان اصفهان نیز گفت: ۶ پایانه باری و ۲۶ پایانه مسافری در استان وجود دارد که در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار جابجایی مسافر از داخل به خارج استان انجام شده و ۴۲ میلیون تن بار جابجا شده است.

امانی از جمله مشکلات موجود در حوزه مربوطه را حمل بار بدون بارنامه عنوان کرد و گفت: ۳۰ درصد بار استان بدون بارنامه و بعضا با تناژ بالا حمل می‌شوند و این عمل مضراتی برای جاده و دستگاه دارد که نیاز به برخورد پلیس در این زمینه را می‌طلبد. 

حسن ماسوری مدیرکل راه آهن استان اصفهان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده عنوان داشت: ۹۶۰ کیلومتر خط ریلی در استان موجود است که ۲۷۰ کیلومتر آن با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود.

وی عدم رقابت بین جاده وریل را مهم دانست و گفت: نیاز است تا تشکلی بین حمل ونقل جاده‌ای و ریلی وجود داشته باشد که در این زمینه کنسرسیومی تعریف شود تا بارهای جاده‌ای را شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و بارهای ریلی با ریل جابجا و منتقل شوند و امید است این اتفاق در اصفهان به صورت پایلوت در کشور انجام شود.

علی قاسم زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان نیز با ارائه گزارش از اقدامات انجام شده گفت: فرودگاه اصفهان سومین فرودگاه در اعزام و پذیرش مسافر خارجی در کشور و پنجمین فرودگاه در اعزام و پذیرش مسافر داخلی در کشور است که به صورت روزانه ۷۵ پرواز مسافری و ۱۷۵ پرواز نظامی در آن انجام می‌شود.

وی با توجه به جایگزین بودن این فرودگاه به عنوان فرودگاه اضطراری برای پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره)، مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، آبادان و ... مهمترین مشکل را محدودیت اراضی و مشکل توسعه فرودگاه عنوان کرد.

مجید بیجندی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان نیز بیان داشت: هواشناسی استان به عنوان مرکز"ب" کشور و جانشین سازمان مرکزی و با توجه به وجود امکانات سخت افزاری ونرم افزاری جایگاه خاصی دارد که با زمان ۱۰ دقیقه‌ای داده‌ها تولید و ارائه می‌شود.

ابراهیم آیرون مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان نیز در ادامه گفت: تمامی خدمات ارائه شده در آزمایشگاه استان با ۸۰ آزمایشگاه انجام می‌شود که درحال حاضر ۸۰ پروژه راهسازی و راهداری و ۲۷۰ کیلومتر راه آهن در استان در حال انجام است.

وی افزود: در استان اصفهان مصالح به کار رفته در پروژه‌های دولتی با کیفیت مطلوب و استاندارد در حال ساخت است و امید است با دریافت مطالبات معوقه بتوان در راستای افزایش کیفیت هرچه مطلوبتر قدم برداشت. 

حسن روانفر مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: بهارستان به عنوان سر ریز جمعیت اصفهان در حال حاضر ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که با احداث ۱۱ هزار واحد مسکن مهر بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در آینده در این شهر سکونت خواهند یافت.

وی از عمده‌ترین مشکلات این شهر در شرکت عمران را بحث قیمت تمام شده واحدها با انبوه سازان و ریل گذاری متروی این شهر است که با تامین اعتبارات لازم مرتفع خواهد شد.

حمیدرضا شیروانی مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر در ادامه از جمله مشکلات آن را پروژه‌های نیمه تمام واحدهای مسکن مهر این شهر و وجود مشکلات عدیده در زمینه خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدها ذکر کرد.

نظر شما