شناسهٔ خبر: 23484 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جزئيات آخرين وضعيت بدهی ايرلاين‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

احتمال اقدام قضايی عليه ۴ ایرلاین‌ بدهكار/ تضييع حقوق شهروندان توسط ايرلاين‌های بدهكار

سر در ساختمان شرکت فرودگاه‌های کشور عضو هیات مدیره و مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: پرونده قضایی مربوط به بدهی ایرلاین‌ها به این شرکت همچنان باز است و حتی ممکن است بزودی به صدور حکم منجر شود.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معصومه ابراهیمی میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها را حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

ابراهیمی افزود: بیشترین این بدهی‌ها مربوط به ۴ شرکت بزرگ هواپیمایی است که یکی از آنها برغم تمهیدات در نظر گرفته شده، هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی خود نکرده، اما همچنان از خدمات ما در فرودگاه‌ها استفاده می‌کند.

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با قدردانی از ایرلاین‌هایی که برای پرداخت بدهی خود اقدام کرده‌اند، تاکید کرد؛ این ایرلاین‌ها در استفاده از امکانات فرودگاهی با هیچ محدودیتی روبرو نخواهند بود.

وی بی‌توجهی برخی ایرلاین‌ها به اقدام برای تسویه بدهی‌های خود، آن را نوعی کم‌لطفی توصیف کرد و با اشاره به اینکه پرونده قضایی برخی شرکت‌های هواپیمایی همچنان باز است، از آنان خواست شرکت فرودگاه‌ها را به ادامه راهکار قضایی سوق ندهند، چرا که راهکار قضایی باید آخرین گزینه باشد.

عضو هیات مدیره و مدیرکل حقوقی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امسال را آخرین فرصت برای پرداخت بدهی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد و افزود: ما در حال ایجاد تمهیداتی هستیم که پرداخت بدهی شرکت‌ها به ما در روندی قانونی قرار بگیرد و فرصت هرگونه تخطی از ایرلاین گرفته شود.

بنا بر گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ابراهیمی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها یک شرکت درآمد-هزینه‌یی است، پرداخت بدهی شرکت‌ها را نوعی تکلیف خواند و تصریح کرد؛ خودداری ایرلاین‌ها از پرداخت به‌موقع بدهی خود به شرکت، در واقع محروم کردن مردم از دریافت خدمات بهتر و بیشتر در فرودگاه‌هاست.

نظر شما