شناسهٔ خبر: 23517 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح تطبیق گواهینامه‌های شایستگی فرماندهی و افسر دومی در هرمزگان

مهدی نوفرستی طرح تطبیق گواهینامه‌های شایستگی فرماندهی و افسردوم شناورهای چوبی زیر ۵۰۰ و فلزی زیر ۱۵۰ تن به شناورهای فلزی زیر ۵۰۰ تن سفرهای نزدیک به ساحل اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس این طرح، گواهینامه‌های شایستگی فرماندهی و افسر دومی شناورهای چوبی زیر ۵۰۰ و فلزی زیر ۱۵۰ تن برای فعالیت در شناورهای فلزی زیر ۵۰۰ تن ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: با این اقدام، مهارت‌های دریانوردان در زمینه کار با سیستم‌های کمک ناوبری، تعادل کشتی حین حرکت، بارچینی و کار با کالا افزایش می‌یابد.

به گفته این مقام مسئول، دریانوردان پس از کسب گواهینامه‌های شایستگی فرماندهی و افسر دومی طبق استاندارد تعریف شده می‌توانند با شناورهای فلزی زیر ۵۰۰ تن نیز به سفرهای نزدیک به ساحل مشغول شوند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان علت تصویب این طرح را رفع مشکل دریانوردان پس از اجرایی شدن اصلاحیه ۲۰۱۰ مانیل در خصوص کنوانسیون استانداردهای آموزشی، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردی دانست.

نوفرستی از متقاضیان خواست، با مراجعه به اداره استانداردهای آموزشی و گواهینامه‌های دریانوردی در بندر شهید باهنر یا مراکز مجاز آموزش‌های دریانوردی نسبت به تطبیق گواهینامه‌های شایستگی اقدام نمایند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان امسال، پنج آزمون دیگر در این زمینه برگزار شود.

وی در پایان اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی بندر شهید رجایی به آدرس Shahidrajaeeport.pmo.ir مراجعه نمایند.

نظر شما