شناسهٔ خبر: 23552 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

تهک در اولویت برنامه‌های اجرایی هواشناسی استان اردبیل قرار گرفت

هواشناسی استان اردبیل به دلیل هم سویی اهداف تهک با اقتصاد مقاومتی، اجرای اهداف تهک در اولویت برنامه های عملیاتی سال ۹۵ هواشناسی استان اردبیل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان اردبیل، علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان در اولین جلسه مشترک سامانه توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) کشاورزی و کارگروه توسعه مدیریت هواشناسی استان ضمن تشریح برنامه های اولویت دار و هم راستا با اقتصاد مقاومتی سال ۹۵ آن اداره کل، خواستار پیشبرد هرچه بهتر برنامه های تهک با توجه به تاکید سازمان بر توسعه هواشناسی کاربردی در سطح کاربران نهایی شدند.

قابل ذکر است که تهک به ویژه در بخش کشاورزی با محوریت توجه به نیاز کاربران نهایی به منظور کاربردی نمودن محصولات هواشناسی در راستای کاهش خسارات ناشی از بلایای جوی، افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و تولیدات مواد غذایی در این استان از سال ۹۳شروع شده و در حال حاضر با کاربران گروه های گندم، دامداری، سیب زمینی، باغداری، زنبورداری و شیلات در ارتباط دو سویه می باشد.

از آنجایی که اهداف سامانه تهک در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد، در این جلسه مصوب شد اهداف اجرایی تهک در اولویت برنامه های عملیاتی سال ۹۵ هواشناسی استان قرار گیرد. /

نظر شما