شناسهٔ خبر: 23553 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیاتی شدن نهمین رادار هواشناسی تا پایان سال

نهمین رادار هواشناسی نهمین رادار هواشناسی کشور در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال جاری در اردبیل به بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل هواشناسی استان اردبیل علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان در بازدید عباس نیاز علیزاده، مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان هواشناسی از  سایت رادار اردبیل، ضمن تقدیر و تشکر از حمایت مسئولان استان و سازمان اعلام نمود: ان شاء الله در صورت تامین اعتبار در سال ۱۳۹۵ این سایت بطور کامل راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نیاز علیزاده نیز ضمن قدردانی از پیشرفت سریع عملیات نصب پروژه رادار هواشناسی استان اردبیل، گفت: این سایت نهمین سایت هواشناسی کشور می باشد و  جهت استفاده بهینه، نیازمند ایجاد بستر ارتباطی قوی، قابل اطمینان و پرسرعت است تا انتقال به موقع داده های رادار انجام گیرد. وی در این راستا در خصوص انتقال داده از طریق شبکه وایرلس و APNقول مساعد داد.

سایت رادار هواشناسی استان اردبیل در منطقه شوندره سی گرمی در ارتفاع ۱۸۴۴ متری با قابلیت پوشش ۸۰  درصد از مساحت استان اردبیل احداث گردیده که عملیات آن از اوایل سال ۹۴ شروع شده و با تکمیل محوطه و تجهیزات و امکانات جانبی با اختصاص اعتبار مورد نیاز در سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید. /

نظر شما