شناسهٔ خبر: 23577 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز پرداخت تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در سیستان و بلوچستان

مسکن مهر سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خبر داد: پرداخت تسهیلات خرید و احداث مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به متقاضیانی که از خرداد سال ۹۴ حساب سپرده افتتاح کرده و دو دوره انتظار ۶ ماهه (جمعاً  یک سال) سپری شده، با مراجعه به بانک مسکن می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی افزود: مبلغ این تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر استان ۶۰۰ میلیون ریال و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت حداکثر ۱۲ ساله خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: اقساط ماهیانه برای تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و برای تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی ۵ میلیون  و پانصد هزار ریال است.

مالکی بیان داشت: میزان سپرده‌گذاری در این صندوق جهت دریافت تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، حداکثر ۳۰۰ و حداقل ۱۰۰ میلیون ریال و جهت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی حداکثر سپرده ۲۰۰ و حداقل ۶۷ میلیون ریال که طول دوره انتظار برای سپرده‌های حداکثری ۲ دوره ۶ ماهه و برای سپرده‌گذاری حداقلی ۶ دوره ۶ ماهه است. تاکنون ۳۵۹ فقره حساب با میلغ حدود ۶۶ میلیارد ریال در این صندوق افتتاح شده است.

وی در پایان نیز یادآور شد: متقاضیانی که تمایل به استفاده از این تسهیلات را دارند می‌توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن در سطح استان نسبت به افتتاح حساب سپرده اقدام و پس از طی دو دوره انتظار از مزایای این تسهیلات استفاده نمایند./

نظر شما