شناسهٔ خبر: 23604 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بازتاب سفر متخصصان کمیسیون اروپا به تهران

لغو محدودیت‌های پروازی ناوگان هما به اتحادیه اروپا/ اثبات ادعای هما بر حفظ ایمنی پروازها براساس آخرین استانداردهای جهانی

هما اتحادیه اروپا ارزیابی عملکرد ایمنی قسمت‌های مختلف عملیاتی شرکت هاپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) توسط متخصصان کمیسیون اروپا شامل نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا و اعضای منتخب اتحادیه اروپا باعث رفع ممنوعیت ناوگان این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل روابط عمومی "هما" در پی سفر متخصصان کمیسیون اروپا شامل نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا و اعضای منتخب اتحادیه اروپا به تهران و ارزیابی عملکرد ایمنی قسمت های مختلف عملیاتی این شرکت از جمله عملیات، مهندسی و تعمیرات، خدمات فرودگاهی و ایمنی و تضمین کیفیت رای سال ۲۰۱۰ میلادی این اتحادیه مبنی بر ممنوعیت بخشی از ناوگان این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا لغو گردید.

تصمیم اخیر کمیسیون اروپا و رفع محدودیت های این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا حاصل تلاش متخصصان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در ارائه مستندات کافی از انطباق این شرکت با کلیه استانداردها بین المللی بوده و بار دیگر اثبات نمودند،علی رغم محدودیت های اعمال شده در سال های اخیر رعایت استاندارد های داخلی و بین المللی در صنعت حمل و نقل هوایی همواره به عنوان یک اصل مهم در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" مورد توجه قرار می گیرد.

شایان ذکر است در طول شش سال گذشته هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" موفق شده بود تا علی رغم محدودیت های اعمال شده همچنان پرواز های خود را به کلیه مقاصد اروپایی ادامه دهد.

رای اعلام شده برگ تایید دیگری بر حفظ ایمنی و امنیت پرواز های "هما" بر اساس آخرین استاندارد های داخلی و بین المللی می باشد.

نظر شما