شناسهٔ خبر: 23621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پايان تابستان امسال:

تمامی محورهای شریانی مازندران تحت پوشش دوربین‌های نظارت تصویری قرار می‌گیرند

حيدر نوروزی مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان کرد: با توجه به پوشش ۲۵ درصدی محورهای اصلی و شریانی استان توسط دوربین‌های نظارت تصویری، با برنامه‌ریزی به عمل آمده تا پایان تابستان امسال ۱۰۰ درصد محورهای استان تحت پوشش این دوربین‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، حیدر نوروزی با بیان این مطلب افزود: دوربین‌های نظارت تصویری روش نوینی برای شناسایی وقایع جاده‌ای بوده و به عنوان یكی از ابزارهای پیشرفته و سودمند در جمع آوری اطلاعات لحظه‌ای از وضعیت راه‌ها به شمار می‌آید.

وی در خصوص مزیت‌ دوربین‌های مذكور گفت: نظارت و كنترل مستقیم به وضعیت ترافیكی جاده‌ها، در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به مدیران جهت تصمیم گیری و مدیریت بهینه ترافیك و افزایش ایمنی جاده‌ها در جهت حمل ایمن كالا و مسافر از جمله مزیت نصب دوربین‌های نظارت تصویری در سطح راه‌ها است.

نوروزی عنوان کرد: دوربین‌های مذكور علاوه بر نظارت تصویری، ثبت تخلف، خوانش پلاك و احتساب سرعت متوسط را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به تردد بالای خودرو در محور ساری _ خزرآباد به زودی این محور نیز مجهز به دوربین‌های نظارت تصویری می‌شوند.

مدیركل راه و شهرسازی مازندران گفت: علاوه بر محور مذكور تمامی محورهای اصلی استان از جمله محور هراز، سوادكوه، كندوان، ساری _ قائمشهر، ساری _ كیاسر و كناره به طور كامل در حوزه استحفاظی مازندران زیر پوشش نظارت تصویری ۱۰۰ درصدی قرار می‌گیرند.

گفتنی است در حال حاضر ۵۱ دوربین نظارت تصویری در سطح محورهای استان نصب است.

نظر شما