شناسهٔ خبر: 23669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین جلسه کمیته ایمنی سوانح رانندگی در سال ۹۵

محمدحسن باستی اولین جلسه کمیته ایمنی سوانح رانندگی در سال ۹۵ با ریاست معاون امور عمرانی استانداری بوشهر و با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر و دیگر اعضای کمیته در محل استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، سید محمدحسن باستی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بوشهر اظهار داشت: کشته شدن شمار زیادی از هم‌وطنان و هم استانی‌ها به دلیل تصادفات رانندگی نشان می‌دهد که باید بیش از پیش برای کاهش آمار تلفات جاده‌‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی بیان کرد: همان‌طور که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است، در استان بوشهر نیز عامل انسانی در ردیف نخست علت تصادفات منجر به فوت است، بنابراین اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در مورد قوانین رانندگی باید در دستور کار باشد.

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: هر چند عوامل دیگری از جمله خودرو و محورهای مواصلاتی از جمله عوامل تصادفات هستند اما آمارها نشان می‌دهد بیشترین عامل تصادفات عامل انسانی بوده و یک زنگ خطر برای همه ماست.

باستی گفت: با وجود اینکه استان بوشهر در زمینه ایمنی محورهای مواصلاتی در بین سه استان برتر کشور است اما همچنان برای چهارخطه کردن برخی محورهای مواصلاتی در استان جدی هستیم.

وی بیان کرد: در استان بوشهر تلاش‌های خوبی برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز انجام شده تا شاهد کم شدن تصادفات رانندگی باشیم و در این زمینه بیشترین اعتبارات به ساخت محورهای مواصلاتی اختصاص یافته است.

معاون استاندار بوشهر با تشریح طرح‌های چهارخطه در استان بوشهر گفت: آمارهای سال گذشته نشان می‌دهد در تصادفات درون و برون‌شهری استان بوشهر ۲۴۹ نفر جان خود را از دست دادند و بر اساس این تحقیق، هر ۳۵ ساعت یک نفر در استان بوشهر به دلیل تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.

باستی افزود: کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در استان نیازمند عزم جدی برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است که در این زمینه رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما نقش مهمی دارد.

نظر شما