شناسهٔ خبر: 23698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار بشاگرد نیازمند ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: آسفالت راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهرستان بشاگرد ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در بازدید از بشاگرد با اشاره به وضعیت این شهرستان تصریح کرد: بشاگرد دارای دو شهر و ١٥٩ روستاى داراى سكنه است که جمعیت ۴۱ هزار نفری را در خود جای داده است.

به گفته شیری، بشاگرد بدلیل پراکندگی روستاها، صعب العبور بودن، بافت فرسایشی و کوهستانی بودن آن علاوه بر کند کردن عملیات راهسازی هزینه‌های زیادی را در نگهداری جاده‌ها می‌طلبد.

وی در عین حال افزود: براى برخوردار كردن روستاهاى بالاى ٥٠ خانوار بشاگرد می‌بايست ٥٩١ كيلومتر راه آسفالته با رقمى بيش از ٣٨٠ ميليارد تومان احداث شود كه با وضع فعلى احداث راه‌های بشاگرد حدود ١٠٠ سال به طول خواهد انجامید.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، راه برون رفت از اين وضعيت را تقويت سيستم راهدارى و نيز فعال شدن پروژه‌هاى امانى در بازگشايی راه‌ها عنوان کرد و گفت: در كنار این اقدامات افزايش اعتبار بودجه راهسازى و بالا بردن رقم پيمانكاران بخش خصوصى می‌تواند راهکاری مناسب در شرایط فعلی باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفيت خيرين و مردم افزود: ورود خیرین به حوزه راهسازی بشاگرد و کمک مردم می‌تواند در تکمیل راه‌های بشاگرد ثمربخش باشد.

شیری به هدف گذارى ساخت سالانه بيش از ١٠٠ كيلومتر راه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تحقق این هدف حداقل ٢٠ سال به جلو حركت كرده‌ايم که قصد داريم در ٥ سال آينده مشكلات راه در بشاگرد به حداقل ممكن برسد .

وی همچنین در دیدار با فرماندار، بخشداران، شهرداران و اعضای شوراها افزود: با افزایش اختيارات و تقویت ادارات راه و شهرسازی شهرستان بشاگرد تلاش خواهیم کرد زمینه را برای توسعه بیشتر بشاگرد را فراهم آوریم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، انگيزه و روحيه مردم بیشتر شده و چهره محروميت از سيما و منظر شهرى پاك و شادابى و توسعه همه جانبه شهرستان را بدنبال آورد .

وی در پایان بیان داشت: نمی‌خواهيم قولى بدهيم و ايجاد تعهد كنيم اما تمام تلاشمان را در انجام و تحقق اين برنامه بکار خواهیم گرفت.

نظر شما