شناسهٔ خبر: 23721 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

داوود کشاورزیان عنوان كرد:

نگهداری راه‌های کشور بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد/ نصب دو هزار دوربین برای کنترل سرعت در راه‌های شریانی/ ارائه لایحه به دولت برای تامین منابع مورد نیاز نگهداری راه‌ها

داوودكشاورزيان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به اين موضوع كه لایحه ای به دولت ارائه خواهد شد تا برای تامین منابع مورد نیاز نگهداری راهها چاره اندیشی شود گفت: نگهداری مطلوب راه‌های کشور به عنوان سرمایه ملی به بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داوود کشاورزیان روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: بخشی از این مبلغ باید از محل اعتبارات ملی و بخشی هم از اعتبارات استانی تامین شود که با توجه به افزایش قیمت قیر و دلار و هزینه خرید و استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز پرداخت این مبالغ خارج از توان منابع استانی است.

به گفته وی مجموع اعتبارات استانی این سازمان در کشور بین ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد ریال است که اگر قرار باشد ۸۰ هزار میلیارد ریال صرف نگهداری راهها شود برای انجام امور دیگر با مشکل مواجه می شویم.

کشاورزیان در بخش دیگری از سخنانش افزود: در همین زمینه لایحه ای به دولت ارائه خواهد شد تا برای تامین منابع مورد نیاز نگهداری راهها چاره اندیشی شود زیرا در غیر این صورت شاید بتوان نگهداری راههای اصلی را انجام داد؛ اما نگهداری راههای فرعی و روستایی دچار مشکل خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: اگر راه‌ها به موقع نگهداری نشوند باید جاده ای را که دچار مشکل شده جمع و جاده سازی را در نقطه دیگری شروع کرد که این امر کاری هزینه بر است.

کشاورزیان گفت: در شرایط فعلی و با توجه به تنگناهای اعتباری کشور، ایمنی راهها یکی از اولویت های مهم است که این موضوع در برگیرنده یک خط کشی ساده تا رفع نقاط پرحادثه با صرف هزینه های میلیاردی است که درصورت بی توجهی به این موضوع همه ما دربرابر تصادفات و تلفات جاده ای مسئول هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سطح ملی برای ایمنی راهها طرح هایی در دست اجراست که نصب دوربین کنترل سرعت لحظه ای و متوسط از جمله این برنامه هاست که نصب دو هزار دوربین برای کنترل سرعت در راههای شریانی در حال انجام است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه علاوه بر این نصب سامانه پایش تردد ناوگان عمومی برای اتوبوس ها و کامیون ها در دستور کار قرار داردافزود: با نصب این دستگاه تمام رفتار رانندگان از نظر میزان سرعت و میزان رانندگی مجاز و نکاتی ایمنی دیگر ارزیابی می شود که در صورت عدم رعایت از جانب رانندگان نیازی به نگه داشتن اتوبوس در پاسگاه های پلیس راه نیست.

به گزارش ایرنا وی یادآور شد: در دو دهه گذشته توجه به کیفیت زندگی در شهرها کمتر مورد توجه قرار گرفته است بطوریکه هم اکنون همه شهرهای ما به لحاظ ترافیکی دچار مشکل هستند.

وی به موضوع جداسازی راهداری از حوزه ادارات کل راه و شهرسازی در سطح وزارتخانه نیز اشاره کرد و گفت : در این طرح راهداری به حمل و نقل و پایانه های استان ملحق می شود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تاسیس می شود.

کشاورزیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات موثر دولت طی سال های اخیر گفت: در نتیجه برجام چند رئیس جمهوری و نخست وزیر به کشور سفر کرده اند که همه این سفرها در راستای استفاده از فرصت های موجود در یک کشور صورت گرفته است تا زمینه موفقیت های سیاسی و اقتصادی را فراهم کند.

در این آیین از خدمات شهرام ملکی مدیر پیشین اداره کل راه و شهرسازی لرستان تقدیر شد و علی علیخانی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

نظر شما