شناسهٔ خبر: 2379 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بهرامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

بازنگری طرح‌های عمرانی هرمزگان با تأکید بر آبادسازی سواحل مکران / تاکید بر محرومیت‌زدایی از چهره مناطق روستایی

سواحل مکران مديرشهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازي استان هرمزگان با تاکید بر آبادسازی سواحل مکران گفت: باید در برنامه آبادسازی سواحل مکران نقاط روستایی نیز دیده شود تا مهاجرت از روستا به شهر کاهش یابد.

افشین بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح جامع شهرها و نواحی ساحلی استان هرمزگان که در منطقه مکران واقعند، آماده شده است اما این طرح‌ها با هدف لحاظ شدن تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بازبینی می‌شوند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه قرار است در طرح جامع آبادسازی سواحل مکران هم وزارت نفت به دلیل داشتن پایانه‌ها و تأسیسات نفتی و هم وزارت راه و شهرسازی برای به‌روز رسانی وضعیت راه‌های دریایی و بنادر، ریلی، هوایی و جاده و نیز اصلاح ساخت و ساز مناطق شهری و روستایی ورود کنند ادامه داد: پیشتر که طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تجاری صنعتی در چند نقطه هرمزگان اجرایی شد، متأسفانه تجربه موفقی در توسعه همه‌جانبه استان به دست نیامد چون منجر به توسعه برخی شهرها و محرومیت برخی شهرهای دیگر شد.

وی بر لزوم توجه به «حوزه نفوذ» طرح‌ها تأکید و اظهار کرد: باید مطالعات طرح‌های جامع آبادسازی سواحل مکران به گونه‌ای تدوین شوند که در نهایت منجر به آبادانی همه مناطق ساحلی استان و محرومیت‌زدایی از چهره مناطق روستایی هرمزگان شود. اگر همه‌جانبه‌نگری نشود، مهاجرت روستاییان به شهرها افزایش می‌یابد.

بهرامی خاطرنشان کرد: نتیجه مطالعات طرح‌های عمرانی سواحل مکران در کمیسیون عمران اداره کل راه و شهرسازی استان مطرح شده که پس از لحاظ طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای مختلف هرمزگان در آن٬ طرح ویژه آبادسازی سواحل مکران به تصویب می‌رسد.

مَکران به سواحل شمالی دریای عمان گفته می‌شود که بخش‌هایی از استان هرمزگان، تمام سواحل استان سیستان و بلوچستان ایران و بخش‌هایی از سواحل ایالت بلوچستان پاکستان را در برمی‌گیرد. شهرستان‌های جاسک، میناب، بشاگرد و بستک در استان هرمزگان جزء منطقه ساحلی مکران محسوب می‌شوند./

نظر شما