شناسهٔ خبر: 23865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی در استان قزوین

حامد عبدالرزاقی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان استان قزوین گفت: با توجه به آخرین دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی که برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود، عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان و یا سازمان نظام کاردانی استان جهت شرکت در این آزمون برای متقاضیان الزامی نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد عبدالرزاقی با اعلام این خبر گفت: آزمون‌های نوبت اول امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه امسال برگزار می‌شود. 

وی با بیان این مطلب که ثبت نام آزمون‌های مذکور از روز سه شنبه ۱ تیرماه آغاز و تا روز شنبه ۱۲ تیرماه امسال انجام می‌شود، افزود: این آزمون در ۳ بخش مهندسان، کاردان‌ها، و معماران تجربی در ۷ رشته اصلی عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار خواهد شد.

عبدالرزاقی بیان داشت: با توجه به آخرین دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی که برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود، عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان و یا سازمان نظام کاردانی استان جهت شرکت در این آزمون برای متقاضیان الزامی نیست.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان در ادامه گفت: سال گذشته این آزمون در ۲ نوبت برگزار شد که نوبت اول از ۲۷۶۵ نفر شرکت کننده، ۲۸۱ نفر در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شدند و نوبت دوم ۲۳۰۵ نفر شرکت کننده در آزمون بودند که آمار قبول شدگان هنوز اعلام نشده است.

وی در پایان افزود: حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان کسب حداقل ۵۰ نمره از ۱۰۰ نمره آزمون است.

نظر شما