شناسهٔ خبر: 23874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود آذربایجان‌شرقی:

خسارت ۱۳۰ میلیارد ریالی به ابنیه‌های فنی و راه‌های ارتباطی شهرستان هشترود

خسارت سیل رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود آذربایجان‌شرقی از خسارت وارد شده بر اثر سیل به ابنیه فنی، زیرسازی و روسازی راه‌های ارتباطی شهرستان هشترود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا اوشال گفت: براثر سیل اخیر بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال به ابنیه‌های فنی و راه‌های ارتباطی شهرستان هشترود خسارت وارد شده است. 

وی افزود: بارش باران در چند روز اخیر که موجب جاری شدن سیل در روستاه‌های شهرستان هشترود شده بود و باعث از بین رفتن ابنیه فنی و زیرسازی و روسازی بعضی از نقاط راه‌های روستایی و همچنین تخریب کامل پل‌های روستاه‌های مغامیر، ینگچه، آغجه رود، بیگ کندی، بایقراه کوه و سیف الدین رود با دهنه‌های مختلف و نیز بر پل روستای جبیند آسیب جدی وارد شده و خسارت‌هایی به پل‌های محور هشترود - مراغه و هشترود - قره چمن نیز وارد شده است.

اوشال ادامه داد: در پی این پدیده آبروها و زیرسازی روستای دوشر آسیب جدی دیده و زیرسازی راه روستایی طاقچه جیق، زنجیرآباد و باغچه جیق و شانه آسفالت راه روستایی آتش بیگ، پاشابیگ، سلمان کندی و ینگچه و .... تا حدودی از بین رفته و خسارت وارده زیاد است.

وی یادآور شد: جاری شدن سیل باعث خسارت به مزارع کشاورزان منطقه شده و در برخی روستاه‌ها از جمله ینگچه و بیگ کندی به بیش از ۲۰ خانوار خسارت ۱۰۰ درصد وارد شده است.

اوشال ادامه داد: با توجه به تخریب کامل پل‌های روستاه‌های فوق عبور و مرور وسائط نقلیه و حمل و نقل محصولات دامی و کشاورزی و تامین ایاب و ذهاب برای اهالی محترم روستاه‌ها بطور کلی مشکل بوده که برای رفع این مشکل تا تامین اعتبار برای بازسازی پل‌ها تلاش خواهیم کرد تا در حداقل زمان ممکن برای هر یک از روستاه‌ها راه عبور موقت ایجاد نماییم.

در حال حاضر در روستاه‌های مغامیر ۵۵ خانوار و با جمعیت ۲۰۴ نفر، ینگچه ۸۸ خانوار و با جمعیت ۳۰۴ نفر به ۲۰ خانوار این روستا خسارت ۱۰۰ درصد وارد شده است، آغجه رود با ۱۶۵ خانوار و با جمعیت ۵۳۴ نفر، بایقراه رود با ۴۳ خانوار و با جمعیت ۱۶۰ نفر، جبیند با ۳۰ خانوار و با جمعیت ۱۱۰ نفر و سیف الدین رود با ۱۳ خانوار و با جمعیت ۵۲ نفر سکونت دارند.

نظر شما