شناسهٔ خبر: 23891 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

كاشف عليپور مطرح كرد:

انجام بازرسی پروازی تمام فرودگاه‌های كشور با فلايت‌چك/ مرکز شیراز؛ مرکز بازرسی پروازی جنوب کشور

عبدالرحیم كاشف عليپور مديركل مركز آموزش فنون و خدمات هوايي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران گفت: مرکز شيراز می‌تواند در آینده به‌عنوان يكي از هاب‌های اصلی در بازرسی پروازی فرودگاه‌های جنوب کشور قرار گرفته و از این طریق باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی هواپیمای فلایت‌چک شود.

به‌ گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي؛ عبدالرحیم كاشف عليپور در جریان حضور هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه بین‌المللی شیراز ضمن اعلام این مطلب گفت: شرکت فرودگاه‌ها قصد افزایش ناوگان فلایت‌چک برای خرید هواپیمای جدید را دارد و در این راستا در حال بررسی‌های لازم است.

وی اظهار داشت: خریداری هواپیمای فلایت‌چک كه هواپيمايي خاص و گران است و تعداد اندكي از آن در دنيا وجود دارد، با درايت مديرعامل این شركت و پشتيباني و حمايت مقام عالي وزارت راه‌وشهرسازي انجام شد.

عليپور عنوان كرد: طي دو سال گذشته براي بازرسي پروازي تجهيزات كمك‌ناوبري از هواپيماهاي كشورهاي همسايه استفاده مي‌كرديم كه اين امر هزينه بالايي در پي داشت.

وي افزود: با خريداري اين هواپيما مي‌توانيم بازرسي پروازي از تمامي فرودگاه‌ها را انجام دهيم كه اين كار باعث ارتقاء سطح ايمني در مسيرهاي هوايي فرودگاه‌هاي كشور در هنگام نشست و برخاست هواپيما مي‌شود.

در ادامه عليپور اضافه كرد: مسئوليت نگهداري اين هواپيما با مركز آموزش و فنون هوايي است كه اين موجب اشتغال‌زايي و صرفه‌جويي ارزي مي‌شود.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان فارس مديركل مركز آموزش فنون و خدمات هوايي در خصوص ويژگي‌هاي اين هواپيما گفت: هواپيماي فلايت‌چك خريداري شده از مدل ۲۰۱۳ است و جديدترين هواپيمايی است كه در كشور پرواز مي‌كند و همچنين مجهز به آخرين سيستم‌هاي هوانوردي است و تا ارتفاع ۳۵ هزار پايي قادر به پرواز است و قابليت آن را دارد كه تمام دستگاه‌هاي كمك ناوبري فرودگاه‌ها را در ارتفاعات بالا و پايين چك نمايد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد؛ از مرکز شيراز می‌توان به عنوان يكي از قطب‌های هوانوردي كشور براي بازرسي پروازي استفاده کرد.

نظر شما