شناسهٔ خبر: 23905 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

هزینه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی برای طرح توسعه بندر چابهار/ تلاش برای بهره‌مندی از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در کشور

اسکله بندر چابهار معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در مجموع پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در ایران وجود دارد از هزینه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالدین علی آبادی چهارشنبه شب در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه حمل و نقل چابهار هزینه کرده و ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر برای تجهیزات این بندر هزینه می‌کند.

وی افزود: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در مجموع برای تکمیل فازهای طرح توسعه چابهار هزینه می‌شود تا کشتی های بزرگ شرایط پهلوگیری را در این بندر داشته باشند. 

وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل می‌تواند دروازه و کلید توسعه بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار شود. 

وی بیان کرد: هر منطقه‌ای که زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی آن براساس استانداردهای روز باشد به پیشرفت‌های لازم دست پیدا می‌کند.

عضو هیات عامل و معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۶۰ موج شکن در کشور در حال ساخت است که شش موج شکن آن در سیستان و بلوچستان است.

علی آبادی با بیان اینکه در مجموع پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در ایران وجود دارد، افزود: تاکنون نتوانستیم به خوبی از نعمت خدادادی دریا استفاده لازم را ببریم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: فعالسازی صنعت ریلی، حمل و نقل کشتیرانی دریایی و ساخت بزرگراه می‌تواند به توسعه و اشتغال مردم در این شهرستان کمک شایانی کند.

احمدعلی موهبتی خواستار تکمیل راه آهن، راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری بین کشورهای همسایه و ایجاد بزرگراه برای جابجایی کالا و مسافر در چابهار شد.

مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان نیز گزارشی از فعالیت‌های دوران مسئولیت خود ارائه کرد و گفت: چابهار یکی از سه بندر مهم در ایران است که در صورت تکمیل زیرساخت و پس کرانه‌ها می‌تواند در اقتصاد ایران نقش موثری داشته باشد.

ایرنا در ادامه نوشت: سیاوش رضوانی برنامه‌ریزی برای راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری با کشورهای همسایه، راه اندازی کمیسیون بانوان، آغاز طرح توسعه بندر و پیشرفت ۷۵ درصدی، اجرای طرح‌های بزرگ و کوچک عمرانی و خدماتی، ساخت دیوار حفاظتی، تشویق و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از جمله مهمترین فعالیت‌های دوران مدیریتی هشت ساله خود ذکر کرد.

بهروز آقایی در این آیین به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات سیاوش رضوانی قدردانی شد. 

شهرستان چابهار با ۱۳هزار و ۱۶۱ کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است. 

بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۵۴۹ آبادی دارای سکنه تشکیل شده است. 

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما