شناسهٔ خبر: 23913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان خبر داد:

پرداخت تسهیلات در محدوده بافت‌های فرسوده شهری استان گیلان

منوچهر مومنی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان از پرداخت تسهیلات در محدوده بافت‌های فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، منوچهر مومنی گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگزار در بازآفرینی پایدار محله‌ها و محدوده‌های هدف، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد میانی هستند که با پرداخت تسهیلات جهت نوسازی ساختمان‌های مسکونی این بافت‌ها، باید در مسیر احیاء، بهسازی و نوسازی آنها گام برداشت.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و به تبع آن احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: به منظور بسترسازی و تسهیل‌گری مسیر نوسازی این بافت‌ها بر اساس مصوب هیأت وزیران تسهیلات یارانه‌ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌نماید.

وی در ادامه، ضمن تأکید بر این مهم که احیای بافت‌های ناکارآمد صرف نظر از زیباسازی سیمای شهری از لحاظ ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی این محلات بسیار موثر است، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهر رشت به ازای هر واحد  ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰ میلیون تومان بوده و مدت بازپرداخت آن ۱۲ سال است که از این مدت ۲ سال مربوط به دوران مشارکت است.

گفتنی است، از تسهیلات مذکور در سال گذشته مجموعاٌ ۴۵۱۱ واحد به استان گیلان اختصاص یافت که تاکنون ۲۱۰۲ واحد به بانک‌های عامل با رقم  ۸۷۶ میلیارد ریال معرفی شده‌اند و ۲۴۰۰ سهمیه باقی مانده، که اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان نسبت به معرفی متقاضیان تا سقف سهمیه تخصیصی اعلام آمادگی کرده است.

نظر شما