شناسهٔ خبر: 23933 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

بزرگترین پروژه راه روستایی کشور در هرمزگان کلید می‌خورد/ ضرورت ایجاد سازمان بازآفرینی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر/ ریل‌گذاری محور رشت-قزوین/ جزئیات سایت مسکن مهر در اکثر استان‌های کشور

گزارش آخر هفته کلیدخوردن بزرگترین پروژه راه روستایی کشور در هرمزگان، ضرورت ایجاد سازمان بازآفرینی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ، ریل‌گذاری محور رشت-قزوین و جزئیات سایت مسکن مهر در اکثر استان‌های کشور مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان

استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

قزوین

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: شورای مسکن استان با محوریت اطلاع رسانی تسهیلات مسکن و اجرایی نمودن سیاست اقتصاد مقاومتی با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داد.

خراسان رضوی

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با تاکید بر اعتبار طرح جامع پیشین مشهد در سال ۹۵ از مورد استناد بودن طرح تا تصویب و ابلاغ طرح جدید خبر داد.

آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تعامل کمیسیون عمران با وزارت راه و شهرسازی را در تسریع انجام پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده تاثیرگذار خواند و گفت: وزارتخانه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که مجلس می‌تواند محل حل و فصل آن باشد

مازندران

مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان کرد: با توجه به پوشش ۲۵ درصدی محورهای اصلی و شریانی استان توسط دوربین‌های نظارت تصویری، با برنامه‌ریزی به عمل آمده تا پایان تابستان امسال ۱۰۰ درصد محورهای استان تحت پوشش این دوربین‌ها قرار می‌گیرند.

کرمان

دیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان کرمان واگذار می‌شوند.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با بیان اینکه سهم کرمان در توزیع امکانات باید به اندازه خود استان دیده شود گفت: با توجه به افزایش دو تا سه برابری ورود گردشگران خارجی و داخلی به استان نسبت به دولت قبل خواستار این هستیم که در بخش تجهیزات جاده‌ای توجه ویژه‌ای به استان ما شود.

همدان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان ضمن اعلام این خبر افزود: عملیات ساخت تعداد هزار و ۱۴۶ واحد مسکن مهر در قالب تعاونی و تفاهم نامه سه جانبه و خودمالکین از سال ۸۸ در شهر تویسرکان آغاز شد که تمامی واحدها دارای پایان کار ساختمانی هستند و به افتتاح و بهره‌برداری رسیده‌اند.

کردستان

مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: پیشرفت واحدهای مسکن مهر کردستان در مجموع ۹۲ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های استاندار محترم کردستان، مقرر شد کار تملک اراضی مورد نیاز پروژه احداث فرودگاه سقز و اجرای طرح توسط پیمانکار توانمند، همزمان با تحویل زمین و با مدیریت شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز شود.

زنجان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی زنجان از تکمیل سایت مسکن مهر یک شهرستان در بین سه شهر تحت وظایف اداره‌کل راه و شهرسازی این استان خبر داد و گفت: سایر واحدهای باقی مانده نیز تا پایان ۶ ماهه نخست سال جاری به افتتاح خواهند رسید.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: آسفالت راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهرستان بشاگرد ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از کلنگ زنی ۱۰۰۰ کیلومتر پروژه راه روستایی در سطح استان هرمزگان طی روزهای آینده خبر داد.

کرمانشاه

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: در ۳ ماهه اول امسال ۴۴ كیلومتر راه روستایی در ۹ شهرستان تكمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

بوشهر

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود مسکن مهر استان بوشهر تا پایان امسال تکمیل شود.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یكی از مسایل مهم شهرسازی و از چالش‌های مدیریت شهری را بافت‌های فرسوده بیان كرد و گفت: باید به دنبال چاره اندیشی و علاج بخشی زودهنگام برای این محدوده‌ها باشیم.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ریل‌گذاری حدود ۶۰ کیلومتر راه‌آهن در مسیر رشت‌ - قزوین و بالعکس خبر داد و گفت: ۶۰ کیلومتر دیگر از این مسیر آماده ریل‌گذاری است.

کرمان جنوبی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از آغاز احداث ساختمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم بزرگراه جیرفت –بافت –سیرجان خبر داد.

سمنان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ازسوی بنیاد مستضعفان و پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای بخش روستایی گفت: سود وامی که در طرح ارتقا تولید و توسعه اشتغال در روستاها می دهیم پنج درصد خواهد بود.

ایلام

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید بر این که نوسازی بافت های فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای توسعه شهری است، گفت: اصلاح کالبدی شهر، رونق اقتصادی و تقویت ساختار فرهنگی شهر بخشی از نتایج مثبت احیای بافت فرسوده است.

خراسان جنوبی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی در هجدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تأکید بر لزوم تأسیس مدیریت ویژه بافت‌های تاریخی در شهرداری‌های استان اعلام کرد: صدور مجوزهای لازم برای ایجاد سازمان بازآفرینی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر امری ضروری در این استان به شمار می‌رود.

تهران

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه در تهران بسیار نگران کننده است، بر ضرورت عملیاتی کردن هرچه سریعتر سیستم مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ساختمان مدیریت بحران استانداری تهران واقع در انتهای بزرگراه شهید بابایی و ساختمان پزشکی قانونی جنوب تهران واقع در میدان بهشت بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آذربایجان شرقی

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود آذربایجان‌شرقی از خسارت وارد شده بر اثر سیل به ابنیه فنی، زیرسازی و روسازی راه‌های ارتباطی شهرستان هشترود خبر داد.

فارس

هواپيمای فلايت چك به منظور وارسی سيستم‌های ناوبری در نخستین روز تابستان وارد فرودگاه بين‌المللی شيراز شد.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت پیگیری و اجرای سیاست‌های تحریک تقاضا و عرضه برای ایجاد رونق در بخش مسکن در سال جاری گفت: رونق بازار مسکن طی امسال حتمی است و تسهیلات بانکی در کمترین زمان ممکن به متقاضیان ارایه می‌شود تا خروج بازار مسکن از رکود فعلی شتاب یابد.

قم

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: تنظیم قرارداد اجاره عرصه در دفاتر رسمی ثبت و پرداخت اقسط وام بانکی، استعلامیه راه و شهرسازی شرایط خاص خرید و فروش واحدهای مسکن مهر است.

 

نظر شما