شناسهٔ خبر: 23957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس بنیاد مسکن نهاوند خبر داد:

عدم استقبال متقاضی موثر از مسکن مهر انبوه‌ساز نهاوند/ پیمانکاران تمایلی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ندارند

مسکن مهر کرمان رئیس بنیاد مسکن نهاوند نبود متقاضی را مشکل عمده مسکن مهر انبوه ساز شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نهاوند دانست و گفت: پیمانکاران تمایلی به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ندارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود سوری با اشاره به اینکه در دولت گذشته پروژه‌های مسکن مهر خودمالک و سه جانبه در سه شهر زیر ۲۵ هزار نفر فیروزان، گیان و برزول کلنگ‌زنی شده بود، اظهار داشت: ۷۷۴ واحد مسکن مهر دراین شهرها کلنگ‌زنی شد که از این تعداد ۲۱۰ واحد در فیروزان، ۲۷۶ واحد در برزول و ۲۵۸ واحد در گیان بود.

وی افزود: پروژه‌های مسکن مهر در قالب تفاهم سه جانبه در دو شهر فیروزان و برزول در حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی مسکن مهر شهر گیان در حد ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سوری تصریح کرد: مشکل عمده پروژه‌های مسکن مهر انبوه‌ساز شهرهای نهاوند نبود متقاضی موثر برای تزریق سهم آورده خود در موعد مقرر به این پروژه‌هاست، البته افزایش قیمت مصالح در سالهای اخیر سبب شده که انبوه‌سازان تمایلی برای ادامه پروژه‌ها نداشته باشند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند عنوان کرد: وجود این مشکلات سبب شده که در سالهای اخیر پروژه‌های ناتمام مسکن مهر انبوه ساز شهرستان نهاوند به صورت تعطیل درآید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز بحث عمده شورای تأمین مسکن استان تکمیل این پروژه‌ها و تصمیم‌گیری برای واحدهای نیمه تمام مسکن مهر است که با توجه به آخرین تصمیم وزرات راه و شهرسازی مقرر شد برای واگذاری واحدهای مازاد مسکن مهر شهرستان نهاوند طی سه مرحله در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی مزایده منتشر شود.

سوری به تسنیم گفت: طی آگهی‌هایی که تاکنون برای فروش واحدهای مسکن مهر انبوه ساز شهرستان نهاوند منتشر شده متأسفانه استقبالی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه شهرستان نهاوند در بحث مسکن مهر خود مالک موفق عمل کرده و در بین شهرهای استان بهترین شرایط را دارد و رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

سوری تصریح کرد: در آغاز اجرای پروژه‌های مسکن مهر خود مالک در سه شهر فیروزان، گیان و برزول تعداد هزار و ۱۴۰ واحد متقاضی برای دریافت تسهیلات با بانکهای عامل عقد قرارداد کرده بودند که از این تعداد هزار و ۴۰ واحد پایان کار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: ۱۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر خودمالک نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای اتمام این ۱۰۰ واحد باقیمانده هیچ مشکلی وجود ندارد و اتمام  این ۱۰۰ واحد باقیمانده پیگیری متقاضیان را می‌طلبد.

نظر شما