شناسهٔ خبر: 23962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

آماده‌سازی ۱۵۰ هکتار زمین برای عرضه در بندرعباس

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان گفت: سرریز شدن جمعیت به سمت شهر بندرعباس و نبود زمین کافی، این شهر را به یکی از گران‌ترین شهرهای کشور تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در نشست شورای حمل و نقل هرمزگان افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بندرعباس از نظر زمین و مسکن در رده شهرهای گران کشور قرار گرفته و این ناشی از کمبود عرضه است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی برای برون رفت از این فضا چاره کار را در آماده‌سازی زمین و عرضه به متقاضیان می‌داند، گفت: از این رو استارت آماده‌سازی ۱۵۰ هکتار زمین آغاز شده است که انتظار داریم با اتمام آن حباب قیمت‌ها شکسته شده و زمین و مسکن با قیمت پائین‌تری به مردم عرضه شود.

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان همچنین از ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد و افزود: دو هزار واحد دیگر نیز به دلیل پاره‌ای از مشکلات اتمام آن تا سال آینده به طول خواهد انجامید.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌سازی اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم با کمبودهایی مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی انجام شده در راستای رفع آن اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

شیری با بیان اینکه در حوزه راهداری تلاش خواهیم کرد تا مشکلات را به کمترین حد ممکن برسانیم ادامه داد، در این بخش با مشکلاتی از جمله کمبود علائم، افتادگی شانه‌ها و لکه‌گیری محورها مواجه هستیم که اگر مرتفع نشوند باعث افزایش حادثه می‌شود.

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان در این زمینه گفت: برای کاهش حادثه ۵۰۰ کیلومتر از محورهای استان هرمزگان روکش مجدد انجام و ۲۸ نقطه حادثه خیز نیز مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز باید با کمک پلیس و راه و شهرسازی شناسایی شود ادامه داد، ما معتقدیم که اگر در یک نقطه سه حادثه رخ داد باید در ردیف نقاط حادثه خیز قرار گرفته و برای رفع آن باید اقدام لازم صورت گیرد.

شیری همچنین به برنامه بزرگ راه و شهرسازی در حوزه خدمت‌رسانی به روستاییان اشاره کرد و افزود: به همین منظور امسال ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در هرمزگان احداث خواهد شد که در نوع خود اقدامی بی‌نظیر است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی، از ابتدای انقلاب تاکنون سه هزار کیلومتر در این استان راه روستایی احداث شده است که تکمیل هزار کیلومتر طی یک سال یک اقدام بزرگی برای هرمزگان خواهد بود.

وی در ادامه به سایر حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: حوزه مدیریتی راه و شهرسازی یکی از گسترده‌ترین مجموعه در کشور است که خدمات‌رسانی می‌کند.

به گفته رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان، بالاترین حجم کار نیز در ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی کشور انجام می‌شود و در این راه انتظارات نیز به تبع آن بیشتر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد، با تلاش مجموعه‌های راه و شهرسازی در هرمزگان بتوان آنچه که مورد انتظار است انجام شود.

شیری با قدردانی از همه مجموعه‌های راه و شهرسازی در هرمزگان ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی تک تک مجموعه‌ها بتوانیم موانع پیش رو را برداشته و خدمات مطلوب را به مردم ارائه دهیم.

 گفتنی است، در این جلسه مدیران زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان گزارشی از فعالیت‌های در دست اقدام خود ارائه کردند.

نظر شما