شناسهٔ خبر: 23989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرفنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات ساخت بیمارستان فریمان

ابراهیم صنیعی مدیرفنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات ساخت بیمارستان فریمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، ابراهیم صنیعی در بازدید از پروژه ساخت بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی فریمان با اعلام این خبر افزود: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان فریمان از سال ۸۸ آغاز شده و طی یکی دو سال اخیر با عنایت به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مسائل بهداشتی و درمانی پیشرفت چشمگیری داشته است.   

وی ادامه داد: این پروژه تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به امید خداوند و در کنار توجهات مسوولان و تامین اعتبارات لازم، تا شهریور امسال و همزمان با هفته دولت آماده بهره‌برداری است.
 
بیمارستان تخصصی با ۱۱۲ تخت
مدیرفنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ظرفیت این بیمارستان توضیح داد: این بیمارستان که قرار است به مرکزی تخصصی در منطقه فریمان و تربت جام تبدیل شود، ۶۴ تخت بستری و در مجموع ۱۱۲ تخت دارد.

بیمارستان فریمان، مرکز تخصصی دیالیز
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین بخش و خدمت تخصصی بیمارستان فریمان، بخش دیالیز آن است، توضیح داد: این بیمارستان با ایجاد ۱۲ تخت دیالیز، بهترین خدمات و امکانات روز دنیا را در اختیار بیماران دیالیزی قرار می‌دهد.

صنیعی اضافه کرد: این بیمارستان همچنین دارای بخش‌های ICU و CCU، جراحی با ۴ اتاق عمل، بخش LDR و زایمان، اورژانس، ‌درمانگاه، رادیولوژی و سایر بخش‌های مورد نیاز یک بیمارستان تخصصی و عمومی است.

وی ادامه داد: همچنین این بیمارستان دارای کلینیک‌های تخصصی کودکان، جراحی‌، زنان و زایمان، داخلی، داخلی قلب، ارتوپدی، چشم، دندانپزشکی و جراحی سرپایی است.

بیمارستانی پیشرفته با سیستم تصفیه فاضلاب و سیستم هواساز
مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به وجود یکسری سیستم‌های پیشرفته ساختمانی در بیمارستان فریمان، توضیح داد: این بیمارستان در نوع خود یکی از معدود مراکز درمانی کشور است که دارای سیستم تصفیه فاضلاب و سیستم هواساز مطبوع می‌باشد.

وی افزود: وجود این سیستم‌ها از اتلاف انرژی و ایجاد بسیاری از هزینه‌های جانبی جلوگیری کرده و محیطی ایمن و راحت را برای شهروندانی که می‌خواهند از امکانات این بیمارستان استفاده کنند به وجود می‌آورد.

ساخت بیمارستان فریمان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال
صنیعی درباره اعتبارات ساخت و تکمیل این بیمارستان، عنوان کرد: برآورد ریالی این مجموعه تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال است که امید می‌رود با همین هزینه و با مساعدت مسؤولان ذیربط، این بیمارستان به زودی آماده بهره‌برداری مردم ولایتمدار فریمان و شهرستان‌های اطراف آن شود.  

نظر شما