شناسهٔ خبر: 24029 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مقصود اسعدی سامانی تشریح کرد:

آخرین وضعیت خروج هواپیماهای زمینگیر غیرعملیاتی‌/ ورود ۱۲ فروند هواپیمای مسافری پس از اجرای برجام

مقصود اسعدی سامانی دبیر‌ انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه برای نگهداری هواپیماهای از رده خارج باید منطقه‌ای وسیع در نظر‌‌گرفته شود تا به تدریج با اوراق کردن برخی از قطعات و تجهیزات آن از جمله فلزهای به‌کار رفته پس از بازیابی در مصارف دیگری مورد استفاده قرار‌گیرد، گفت:خروج هواپیماهای زمین‌گیر غیرعملیاتی‌ از فرودگاه‌های کشور در چهار ماه شدنی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه بدون شک شرکت‌های هوایی در چهار ماه نخواهند توانست هواپیماهای زمین‌گیر غیرعملیاتی خود را از فرودگاه‌های کشور خارج کنند، گفت: این کار به تدیج انجام می‌گیرد.

 سامانی در این باره گفت: خروج هواپیمای زمین‌گیر نیازمند ضوابط و مقررات خاص خود است تا هر هواپیما با انجام آخرین پرواز بتواند در منطقه و یا مکانی که برای همین منظور آماده شده است برای همیشه متوقف شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: برای نگهداری هواپیماهای از رده خارج باید منطقه‌ای وسیع در نظر گرفته شود تا به تدریج با اوراق کردن برخی از قطعات و تجهیزات آن از جمله فلزهای به‌کار رفته پس از بازیابی در مصارف دیگری مورد استفاده قرارگیرد.

وی درباره هواپیماهای غیرعملیاتی در فرودگاه های کشور اظهار داشت: هم اکنون تعدادی هواپیما بوئینگ ۷۴۷، ۷۳۷ ، ۷۲۷ فوکر ۲۸، فوکر ۱۰۰، ایرباس و ۲۰ فروند هواپیمای توپولف در فرودگاه های کشور زمین‌گیر هستند که بتدریج باید از فرودگاه ها خارج شود اما اسقاط کردن آنها هزینه های زیادی را بر شرکت های هوایی تحمیل می کند.

سامانی با اشاره به نتایج برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حوزه حمل ونقل هوایی به ایرنا گفت: بدون شک شرکت‌های هوایی در چهار ماه نخواهند توانست هواپیماهای زمین‌گیر غیرعملیاتی خود را از فرودگاه‌های کشور خارج کنند.  البتهبا لغو تحریم های ظالمانه تعدادی از هواپیماهای زمینگر شرکت های هوایی نیز عملیاتی شده اند.

نظر شما