شناسهٔ خبر: 24039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازديد نماينده مردم در مجلس صورت گرفت

بررسی آخرین وضعیت پروژه تونل قلاجه استان ايلام

بازدید آخرین وضعیت پروژه تونل قلاجه در بازدید نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و مدیركل راه و شهرسازی استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام در این بازدید آخرین وضعیت حفاری تونل ۲۵۰۰ متری قلاجه و مزایای بهره‌برداری از این تونل مورد بررسی قرار گرفت.

 مدیركل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: طول تونل قلاجه كه بین استان‌های ایلام و كرمانشاه قرار دارد ۲۵۰۰ متر و با راه‌های طرفین ۳۷۵۰ متر است، حفاری و كف كنی آن به طور كامل به پایان رسیده و هم اكنون پیمانكار مشغول اجرای عملیات لاینینگ است كه تاكنون ۴۹۰ متر از ۱۰۷۴ متر لاینینگ آن نیز به انجام رسیده و در كل پیشرفت فیزیكی تونل ۸۷ درصد است.

به گفته میرجعفریان تاكنون ۲۱۰ میلیارد ریال برای این تونل هزینه شده است كه بیشترین میزان تخصیص این اعتبار در سال گذشته با توجه به سفر رئیس جمهور محترم به استان ایلام اختصاص یافت و برای تكمیل و اجرای روشنایی و تهویه حدود ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است كه در صورت تامین آن می‌توان به بهره‌برداری از این تونل عظیم تا پایان امسال امیدوار بود.

میرجعفریان در خصوص مزایای این تونل گفت: بهره‌برداری از این تونل باعث كاهش ۱۲ كیلومتری گردنه برفگیر قلاجه خواهد شد و ۲۵۰ متر ارتفاع كه خودروها باید طی كنند را كاهش خواهد داد و این امر در صرفه‌جویی زمان و مصرف سوخت تاثیر زیادی خواهد داشت.

دكتر میرزایی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های حمل ونقل بر توسعه هر منطقه بهره‌برداری از هر پروژه راهسازی گامی مهم برای توسعه استان خواهد بود و تونل قلاجه نیز از این نظر از اهمیت بسیاری دارد كه خوشبختانه نگاه دولت تدبیر و امید به این پروژه مثبت بوده و اعتبارات لازم تاكنون به نحو مطلوبی اختصاص پیدا كرده است و امیدواریم این روند ادامه داشته و با تامین اعتبارات لازم در كمترین زمان شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

نظر شما